יום הקרנף הבינלאומי- 22 בספטמבר

היום הוא יום הקרנף, החיה הענקית עם הקרן על האף, או יותר נכון- במרכז המצח.

לכבוד יום הקרנף הבינלאומי, קבלו כמה עובדות מעניינות עליו:



יש חמישה מינים של קרנפים בעולם (בעבר היו יותר): הקרנף השחור והקרנף הלבן שחיים באפריקה, קרנף סומטרה שחי באזור אינדונזיה, קרנף הודי וקרנף ג'אווה שחיים ביערות ובביצות הטרופיות של אסיה.

לקרנפים של ג'אווה והודו יש קרן אחת, כאשר לקרנפים הלבנים, השחורים והסומטריים יש שתיים.

היצורים המדהימים הללו הם בין החיות הגדולות ביותר בעולם! הגדול מבין חמשת המינים הוא הקרנף הלבן, שיכול להגיע לגובה של 1.8 מטר ולמשקל של 2,500 ק"ג שהם 2 וחצי טון!

למרות גודלם וכוחם העצום, החיות המגושמות הללו לא טורפות בעלי חיים אחרים. במקום זאת, הם אוכלים עשב ואוהבים ללעוס אותו בלילה, בשעות עלות השחר ובין הערביים.

במהלך היום החם, ניתן למצוא את היונקים המפוארים האלה ישנים בצל או מתבוססים בבריכות בוציות להתקרר. הבוץ מגן על עורם מפני השמש החזקה (כמו מגן שמש טבעי) ומרחיק גם חרקים עוקצנים.

לרוב הקרנפים הם בעלי חיים בודדים שאוהבים להימנע ממגע זה עם זה. מינים מסוימים, במיוחד הקרנף הלבן, עשויים לחיות בקבוצה. הקבוצות מורכבות בדרך כלל מנקבות והצאצאים שלהן, אם כי לפעמים ניתן לראות גם קרנפיות בוגרות ביחד.

הזכרים לעומת זאת, אוהבים להישאר לבד, אלא אם כן הם מחפשים נקבה שיוכלו להתרבות איתה. הם גם מאוד טריטוריאליים ומסמנים את שטח האדמה שלהם באמצעות קקי. הגללים שלהם למעשה משמשים כאמצעי תקשורת אחד עם השני מכיוון שלגללים של כל פרט יש ריח ייחודי.


הקרנפים אולי לא אוהבים להסתובב אחד עם השני, אך הם מבלים זמן רב עם חבריהם בעלי הנוצות. הרבה פעמים רואים קרנפים שעל גביהם עומדות ציפורי קרציות, שחיות מהחרקים הטפילים שנמצאים על עורם העבה של הקרנפים. הציפורים גם עוזרות לחבריהן הגדולים בכך שהן מתריעות על סכנה אפשרית בצעקות רמות.


בגלל גודלם העצום, קרניהם החזקות ועורם העבה, דמוי השריון, אין לקרנפים טורפים טבעיים. עם זאת, החיות המבריקות האלה נבהלות בקלות! כשהם חשים מאוימים, האינסטינקט שלהם הוא להסתער ישירות על כל מה שהבהיל אותם - בין אם מדובר בחיה אחרת או בחפץ לא מזיק. מסיבה זאת, הקרנפים נחשבים לבעלי חיים מסוכנים מאד. בהודו ובנפאל הם במקום הראשון בין בעלי החיים שגורמים למוות של בני אדם. כשהם בקרבת הצאצאים שלהם, הם הופכים להיות עוד יותר מסוכנים.

למרבה הצער, ההערכה היא כי נותרו רק כ- 29,000 קרנפים בטבע, לעומת 500,000 בתחילת המאה העשרים. האיום העיקרי על בעלי החיים היפים הללו הוא ציד לא חוקי, בעיקר בגלל שהקרניים שלהם משמשות ברפואה העממית המסורתית, בעיקר באסיה.

ה-22 בספטמבר הוא גם יום ללא מכוניות, יום ההוביט, יום נשות העסקים ויום השוקולד הלבן

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות