יום היתוש- 20 באוגוסט

יום היתוש העולמי שחל ב -20 באוגוסט, הוא יום הנצחת תגליתו של הרופא הבריטי סר רונלד רוס בשנת 1897, שיתושים ממין נקבה מעבירים מלריה בין בני האדם.



רוס למד רפואה בבית החולים סנט ברטולמיו בלונדון והצטרף לשורות השירות הרפואי ההודי. הוא עבר במקומות שונים בהודו כאשר חקר את מחלת המלריה, ואף לקה בה בעצמו. במחקריו הוא גילה כי טפיל המלריה מועבר על ידי זן ספציפי של יתוש, האנופלס, ואף הצליח להדגים את גלגול החיים המלא של הטפיל כולל הימצאותו בבלוטות הרוק של היתוש. בשנת 1902 זכה רוס בפרס נובל על מחקריו יוצאי הדופן על מחלת המלריה. רוס הוסיף לעשות וחקר את התפשטות המחלה במדינות שונות בעולם, ופרסם מודלים מתמטיים שתיארו את ההתפשטות האפידימולוגית של המחלה. כאשר שב רוס לאנגליה כפרופסור למחלות טרופיות, הצטרף כחבר ל"חברה המלכותית" ואף שימש כסגן הנשיא בה, ובנוסף מונה כחבר ב"מסדר האמבט" היוקרתי על ידי המלך אדוארד השביעי. על שמו נקראים רחובות רבים בהודו, ובית חולים למחלות טרופיות בהיידרבד, ובלונדון נוסד על שמו "מכון רוס" למחלות טרופיות והיגיינה. (מתוך: ויקיפדיה)
אותו מכון לונדוני מקיים בכל שנה ב-20 באוגוסט, החל משנת 1930, חגיגות לרגל יום היתוש, היום שאותו ביקש רוס שיציינו בעתיד מדי שנה. היום המיוחד ליתושים כולל אירועים כגון מסיבות ותערוכות, הכל תחת כילה גדולה נגד היתושים שאינם מוזמנים.

אם אתם מחפשים נשק יעיל נגד יתושים, טבעי שאינו מזיק לסביבה, הפילרגוניום החריף הוא צמח ממשפחת הגרניום שהריח החזק שלו מבריח יתושים. את הפילרגוניום אפשר להשיג במשתלות. הוא צמח חזק ועמיד ולכן מומלץ לגדל אותו בחצר או באדנית בבית. 

רוצים לגור במקום שאין בו יתושים בכלל? באיסלנד לא חי אפילו יתוש אחד! זו המדינה היחידה בעולם שאין בה בכלל יתושים.




הוסף רשומת תגובה

0 תגובות