יום הופל- 25 במרץ

יום הוופל הבינלאומי נועד לחגוג את המצאת הוופל. מקור החג הוא בשוודיה ששם חוגגים את Våffeldagen, "חג גבירתנו" שחל תשעה חודשים לפני חג המולד, החג הנוצרי של הבשורה על הולדת ישו. בגלל ששם החג נשמע כמו צמד המילים Waffle day (תנסו להגיד), חוגגים ביום זה גם את יום הופל באכילת ופלים.



משערים שמקור הופלים הוא ביוון העתיקה, שם אפו שתי עוגות שטוחות על שני לוחות מתכת. השערה אחרת היא שמקור הופל הוא בימי הביניים, כשאביר עוטה שריון קשקשים התיישב בטעות על עוגה והטביע בה סימן של שתי וערב.
יש כל מיני סוגים של וופלים. יש ופל בלגי שאוכלים אותו עם גלידה, פירות וקצפת. יש ופל אמריקאי שאוכלים לארוחת בוקר עם חמאה או סירופ. את הופל היפני עושים בצורת דג וממלאים ברוטב. ויש את הופלים שקונים מוכנים שיש להם מיליון סגנונות וטעמים.
ופל יפני
בישראל מיוצרים מדי יום מעל 100 טון ופלים. הופל שמיוצר בישראל עשוי מעלי בצק דקיקים אפויים שביניהם מילוי. המילויים הפופולריים בישראל הם קרם שקולד, לימון, וניל, חלבה, קרם אגוזים ועוד. יש ופלים שנמכרים באריזות ויש ופלים באריזה אישית כמו פסל זמן, כיף כף, ופלים של מן ועוד...
לואקר היא חברה איטלקית שמייצרת ופלים, שוקולד ומוצרים נוספים שמפעל הבית שלה נמצא בדרום טירול באיטליה. היא נוסדה בשנת 1926 כחברה משפחתית של אלפונס לואקר.

ה"וופל הבלגי" הוצג לראשונה בתערוכת אוכל בינלאומית בבריסל בשנת 1958. הגירסה הבלגית מכילה שמרים. למעשה, לא קראו לו ופל בלגי בכלל אלא ופל בריסל, או ופל לייז' (תלוי בגירסה של העיר שעל שמה קרוי הופל). הוופל הבלגי הגיע לאמריקה כשהוגש כקינוח עם כדורי גלידה ותותים בתערוכת מזון שנערכה בסיאטל בשנת 1962. 

הגירסה הקלה להכנה של הוופל הבלגי, כמו שאנחנו מכירים אותה בישראל, נוצרה אחרי שהוופל הבלגי הוצג ביריד העולמי בניו יורק בשנת 1964 בפארק פלאשינג מדוז. הוופל נקרא בל-גם והוא הוצג לרוכשים על ידי מוריס ורמרש מבריסל שבבלגיה. הוא הוגש עם קצפת ותותים ונמכר במחיר של דולר אמריקאי.


אז איך חוגגים את יום הופל?
מה השאלה, אוכלים ופלים, לא משנה איזה!



ה-25 במרץ הוא גם יום אגוז הפקאן

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות