יום הברמן העולמי - 24 בפברואר

הברמן הוא האדם האהוב על כולם שם בלילה בחוץ. הוא ידאג שתהיה מצויד היטב במשקאות אלכוהוליים, יכין לך את מה שתרצה, יקשיב לך וישרת אותך בכל בר או פאב שמזדמן לכם לבקר בו, כל עוד יש לך מספיק כסף ואתה לא שיכור מדי בשביל להמשיך לשתות!
נכתב בלשון זכר אבל כמובן שהכוונה היא גם לברמניות מהמין הנשי.
למרות שמקצוע הברמן (בעברית: מוזג) נראה אולי כמו מקצוע מודרני, הוא קיים כבר מאז המאה ה-15. כמה מהברמנים הראשונים התגוררו באירופה. הם היו בעלי פונדקים שהגישו לאורחים משקאות חריפים. בשנת 1862 פרסם הברמן האמריקאי הפופולרי, ג'רי תומאס, את מדריך המוזג. זה היה ספר המשקאות הראשון שהופץ אי פעם בארצות הברית. גם במהלך תקופת היובש שבה נאסר על שימוש באלכוהול בשנות העשרים של המאה העשרים בארה"ב, עדיין הברמנים היו בעלי מקצוע פופולריים שם.
לאורך השנים מספר הברמנים בארה"ב המשיך לגדול. על פי הסטטיסטיקה העדכנית ביותר, ישנם שם מעל 450,000 ברמנים. קצת יותר מ -58% מהברמנים במדינה הם נשים. 

מה ההבדל בין ברמן לבריסטה?
הברמן הוא אדם שעובד בבית עסק שמגיש משקאות, בעיקר משקאות אלכוהוליים (כמו פאב או בר), הוא מוכשר לעבודה של הכנה, מזיגה, ערבוב והגשה של משקאות אלכוהוליים, אך גם עוסק בהכנת והגשת משקאות קלים וקפה. הבריסטה לעומת זאת הוא מוזג המתמחה בהכנת משקאות קפה במכונת אספרסו.


יום הברמן העולמי שחל ב- 24 בפברואר הוא יום שנועד לבטא הערכה לצוות הבר המקומי שלכם. הם עובדים קשה כדי לשמור על הלקוחות שלהם מאושרים ולעתים קרובות אינם מקבלים תשלום הולם! זכרו תמיד להיות ידידותיים לברמן,
גם אם אתם צריכים לחכות למשקה שלכם או שיתייחסו אליכם, כי אל תשכחו שיש הרבה אנשים על הבר ובדרך כלל המוזיקה רועשת וקשה לשמוע. תגידו 'תודה' ו'בבקשה' ואל תשכחו לחייך ולהשאיר טיפ. כך תקבלו שירות טוב יותר בפעם הבאה.
מישהו רוצה לשתות משהו?
בתמונה: טום קרוז ברמן בסרט קוקטייל (1988)
אייזיק הברמן (טד לאנס) בסדרה ספינת האהבה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות