יום ההיפופוטם- 15 בפברואר

היום הוא יום ההיפופוטם, ששמו מגיע מהשפה היוונית: היפוס (סוס) פוטאמוס (נהר). בעברית נקרא ההיפופוטם גם סוס היאור וגם בהמות.
ההיפופוטם המצוי חי בנהרות ובאגמים באפריקה. ביום הוא מבלה במים או בבוץ ומקרר את גופו, ובלילה הוא יוצא מהמים ליבשה כדי לאכול עשבים.



היפופוטמים הם יונקים חצי מימיים, עם גוף גדול בצורת חבית, רגליים קצרות, זנב קצר וראש עצום. יש להם עור אפרפר עד חום בוצי בחלק העליון של הגוף, ועור ורוד בהיר בחלק שמתחת.
האוכלוסיות הגדולות ביותר של ההיפופוטמים חיות בזמביה וטנזניה. למרבה הצער, ההיפופוטמים נמצאים בסכנה מתמדת והאוכלוסייה שלהם הולכת וקטנה בגלל הפגיעה בבתי הגידול שלהם והציידים שהורגים אותם באופן בלתי חוקי בשביל הבשר, העור והניבים שלהם.
למרות שההיפופוטמים לא אוכלים בשר, הם נחשבים לבין החיות הכי מסוכנות ואגרסיביות באפריקה.
ההיפופוטם הוא יונק היבשה השלישי בגודלו בעולם. רק הפילים והקרנפים הם יונקים יבשתיים גדולים יותר.
היפופוטמים הם יצורים כבדים, בעלי מראה שמן ורגליים קצרות, אך הם יכולים בקלות להשיג בן אדם בריצה. בריצה למרחקים קצרים הם מסוגלים להגיע למהירות של 40 קמ"ש.
ההיפופוטם הוא הרביבור, כלומר בעל חיים שניזון מצמחים. הוא אוכל עשבים בלילה ומסוגל לאכול כ-35 קילוגרם עשב בלילה אחד!
ההיפופוטמים חיים בדרך כלל בקבוצות של כעשרה עד 20 פרטים, ובראשם זכר אחד דומיננטי גדול. 
הזכרים הדומיננטיים מגנים מאוד על קבוצתם. כדי להזהיר את הזכרים היריבים, הם פותחים את פיותיהם העצומים ומציגים את שיניהם הארוכות והמעוקלות. הם גם נוהמים בקול גדול ומתיזים מים באגרסיביות.

ההיפופוטמיות הנקבות, יולדות כל שנתיים, בדרך כלל היפופוטם אחד. ההריון נמשך 8 חודשים. ההמלטה מתרחשת במים וזמן קצר אחריה, האם והתינוק שלה מצטרפים לעדר ההיפופוטמים לצורך הגנה מפני טורפים כמו תנינים, אריות וצבועים.
בגלל הגודל העצום של ההיפופוטמים, אין להם כמעט אויבים בקרב בעלי החיים, ורק כשהם גורים קטנים הם נמצאים בסכנת טריפה על ידי תנינים בעיקר.
ההיפופוטמים בטבע חיים כ-40 שנים. בשבי הם נוטים לחיות זמן רב יותר ועשויים להגיע לגיל 50.
ה-15 בפברואר הוא יום חגם של ההיפופוטמים ולכבוד זה, אפשר ללכת לבקר אותם בספארי או בגן החיות, או לאות הזדהות, לעשות אמבטיית בוץ, לפהק בפה פתוח וגדול ולהתגאות בקילוגרמים המיותרים שלכם (אם יש לכם).

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות