יום הליקר ביצים- 24 בדצמבר

ליקר הביצים, שנקרא באנגלית: Eggnog או egg nog הוא משקה שמבוסס על חלב וביצים ונוהגים לשתות אותו בארה"ב ובקנדה בעונת חג המולד שנמשכת מסוף נובמבר ועד סוף דצמבר.
ליקר הביצים הוא משקה חלב עשיר, מלא בשמנת, ממותק ומוקצף שמתובל באגוז מוסקט או קינמון, שמכינים אותו לפעמים עם משקאות חריפים מזוקקים כמו ברנדי, רום, ויסקי או בורבון.
ליקר הביצים התפתח מהפוסט (Posset), משקה אירופאי מימי הביניים, המיוצר מחלב חם מעורבב עם יין או אייל שלו מוסיפים תבלינים. המשקה היה נפוץ רק אצל בני האצולה בגלל מרכיביו היקרים שמנעו מתושבי הכפרים לשתות אותו. בערים לא היה לפשוטי העם חלב, ורק האריסטוקרטיה יכלה להשיג אותו.

הפעם הראשונה שבה נעשה השימוש בשם "אג נוג" הייתה בשנת 1775, כשאיש הדת והפילולוג ג'ונתן בוצ'ר ממדינת מרילנד, כתב עליו שיר שלמרבה הפלא לא פורסם עד 30 שנים לאחר מותו.
וזה השיר שכתב:
“Fog-drams in the morn,
or better still egg-nogg.
At night hot-suppings,
and at mid-day, grogg.
My palate can regale”

השימוש המודפס הראשון במונח היה בשנת 1788 בעיתון ניו-ג'רזי ב -26 במרץ, שהתייחס לצעיר ששתה כוס של ליקר הביצים.
בראשית המאה ה-19 הגיע המשקה לארצות הברית. בגלל המיסים על הברנדי והיין, השתמשו להכנת המשקה ברום מהקריביים. עד מהרה הפך המשקה למשקה חג המולד הפופולרי בארצות הברית.
החל משנות ה-60 של המאה ה-20 החלה להימכר גרסה מסחרית של המשקה הכוללת אלכוהול, או גרסה בלא אלכוהול. בתקופה זו החלו להגיש את המשקה קר.
איך לחגוג את יום ליקר הביצים?
תוכלו להכין משקה ליקר ביצים בבית, או לקנות אותו. אם עברתם את גיל 18, תוכלו להוסיף לו אלכוהול.

ה-24 בדצמבר הוא גם יום העצמאות של מיקרונזיה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות