יום השעה השמחה- 12 בנובמבר

ה-12 בנובמבר הוא יום השעה השמחה, או כמו שאומרים באנגלית: האפי האוור (Happy Hour). אז ביום החג הכיפי הלא רשמי הזה, נצלו את שעת השמחה בבר, בית הקפה או המסעדה האהובים עליכם.


Happy Hour הוא מונח המתייחס לפרק זמן במהלך יום בו מקומות הסעדה מוכרים שתייה ואוכל בהנחה. בעבר היה ההאפי האוור קיים רק בברים שבהם מגישים אלכוהול, אבל היום גם מסעדות ובתי קפה רבים נוהגים לקיים את מנהג השעה השמחה שבה מציעים בעיקר מנות ראשונות, קינוחים ומשקאות במחירים מוזלים. לרוב השעה השמחה כוללת שני משקאות או שתי מנות ראשונות במחיר של אחד.
הרעיון מאחורי השעה השמחה הוא לחזק את המכירות בשעות החלשות יותר של בית העסק ולכן היא מתקיימת לרוב בשעות אחר הצהריים המאוחרות במהלך ימות השבוע. ההאפי האוור נהוג בעיקר באירופה, ארה"ב ויפן, אבל גם בישראל אפשר למצוא לא מעט בתי עסק שמקיימים אותו.


מקור המונח הוא במנהג של חיל הים האמריקאי שהחל בשנת 1913, במהלך מלחמת העולם הראשונה, שבו נתנו לחיילים פסק זמן קצר שבו יכלו לעסוק בפעילויות מהנות כמו עישון, היאבקות, אגרוף, מוזיקה, סרטים וריקודים.
בשנות ה-1960, בעידן איסור שתיית האלכוהול בארצות הברית, היו מקיימים את ההאפי האוור במחתרת לפני הארוחה במסעדות הפועלים.

היום מדינות רבות אוסרות על האפי האוור בברים בגלל החשש שזה יעודד שתייה מוגזמת ואלכוהוליזם.


איך לחגוג את יום ההאפי האוור?
הדרך המתאימה ביותר היא כמובן לצאת למקום שבו נוהגים לחגוג את השעה השמחה וליהנות מההנחות והמבצעים על המנות או המשקאות שמתקיימים בשעה זו. אם אתם שותים משקה אלכוהולי, תזכרו להתנהג באחריות.
אם אין לכם כוונה לצאת למקום שבו יש האפי האוור, עשו לכם שעה שמחה משלכם בבית. קחו פסק זמן מהמטלות ועשו משהו שאתם נהנים ממנו.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות