יום הבלה בלה בלה - 17 באפריל

יום הבלה בלה בלה נחגג בכל רחבי העולם ב -17 באפריל בכל שנה. "בלה בלה בלה" פירושו לנהל פטפוט חסר משמעות או רכילות סרק. משתמשים בביטוי כשרוצים להראות למישהו שהדברים שהוא אומר הם חסרי חשיבות עבורכם. 

המקור של הביטוי בלה בלה בלה

על פי היסטוריונים, המקור של הביטוי בלה בלה בלה הוא ביוון העתיקה, שם המונח היה "בר בר בר". ההשראה לביטוי נלקחה מהצלילים שהשמיעו המברברים, והוא רומז שאלה היו "רעשים חסרי משמעות". מאוחר יותר הצלילים אלה התפתחו לביטויים כמו "יאדה, יאדה, יאדה" ו"בלה, בלה, בלה".

הביטוי "בלה, בלה, בלה" הופיע בספרים מהמאה ה -19. על פי מילון אוקספורד האנגלי, השימוש הראשון ב"בלה "הגיע מתוך ספר זיכרונות משנת 1918 בכתב העת Wine, Women, & War. פירוש המילה "בלה" היא חשיפת סוד, ריכול ודיבור על נושאים חסרי משמעות.

ההיסטוריה של יום הבלה בלה בלה

יום הבלה בלה בלה הוא יום חג המוגן בזכויות יוצרים שיצרו רות ותומאס רוי מהאתר Wellcat Holidays and Herbs בשנת 2006. המטרה שלהם כשהם יצרו את החג הייתה לעשות את כל הדברים שאנשים אחרים מנדנדים לך לגביהם.

הרבה פעמים כשמנדנדים לנו לעשות משהו שאנחנו לא רוצים לעשות אנחנו מבטלים את הדברים באמירת "בלה בלה בלה". או שאנחנו באמת אומרים את זה לדובר או שממלמלים את זה בשקט לעצמנו. המטרה של היום הזה זה להקשיב למילים המנדנדות האלה ולהוציא אותן לפועל. בין אם הם אומרים לך לנקות את הבית, להגיש מועמדות לעבודה או להפסיק לעשן. 

יום הבלה בלה בלה נועד גם לתת ערך לדיבורים שנראים לנו סתמיים. לפעמים אנחנו חושבים שדיבורים הם חסרי ערך, אבל אם נקשיב להם באמת ונשים לב לדוברים, נגלה שיש משמעות וחשיבות לדברים שהם אומרים.

נכון שההורים שלנו הם יצורים נודניקים מטבעם, אבל הם רוצים בטובתנו וזה היום להקשיב ולבצע את מה שהם אומרים. החברים שלנו בכל מקום יכולים לברבר בלי סוף, אבל אם נקשיב לעומק, אולי נזהה מצוקה או קריאה לעזרה. אולי הריכולים מגיעים מתוך דימוי עצמי נמוך וצריך לעודד את החברים הרכלנים ולהרים אותם? כשבני הזוג מספרים לנו איך היה להם היום ואנחנו לא מקשיבים כי אין לנו סבלנות, הם משתפים אותנו כי חשוב להם שנהיה חלק מהחיים שלהם. 

מטרתו של יום בלה בלה היא גם שהיום הזה ישמש כתזכורת להשלמת משימות וקיום הבטחות וגם שנקפיד להקשיב יותר לאחרים במקום לבטל את דבריהם שמציקים לנו באוזן.

איך לחגוג את יום הבלה בלה בלה?

היום זה היום לשים לב לדברים שכולם מנדנדים לך לגביהם ולעשות אותם. קחו את היום הזה כהזדמנות לתת דחיפה לעשות דברים שמעצבנים אתכם. תפסיקו לדחות ותתחילו להשלים פרויקטים ולקיים הבטחות שהבטחתם לאנשים. זה יכול להיות הרגל רע שאתם צריכים להפסיק, ירידה במשקל, התחלת פרויקטים חדשים או סיומם, סידור החדר ועוד. פרסמו תמונות ושתפו את מחשבותיכם ברשתות החברתיות אודות היום באמצעות ההאשטאג #BlahBlahBlahDay.


ה-17 באפריל הוא גם יום העטלף


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות