אחד באפריל- יום השוטים

היום הראשון באפריל הוא היום שמוכר בשם "אחד באפריל" והמהות שלו היא שביום הזה מותר לשקר ולעבוד על אנשים, כי זהו יום המתיחות והכזבים. כולנו יודעים שאם אנחנו שומעים חדשות וסיפורים ביום הזה, כדאי לקחת אותם בערבון מוגבל כי יש סיכוי גדול שמי שמספר לנו אותם צוחק לנו מאחורי הגב. אז אם חבר מספר לכם שהוא יורד מהארץ או מתחתן, או שסבתא שלו הורישה לו יאכטה והוא רוצה לקחת אתכם לטיול מסביב לעולם, או שהוא זכה בלוטו במקום הראשון או שיש לכם משהו ירוק בין השיניים או שהריצ'רץ' שלכם פתוח- אל תאמינו לכלום! אם הבוס שלכם אומר לכם שאתם מפוטרים או חברה שלכם אומרת לכם שהיא עוזבת אתכם או שהיא בהריון- אתם יכולים להירגע, זה בטח לא נכון, ביום הזה רוב הסיכויים שסתם עובדים עליכם. מצד שני, לכו תדעו, אולי זה נכון.

בארצות רבות ה-1 באפריל מוכר כ"יום הכזבים הבינלאומי" או "יום השוטים" (באנגלית: "April Fools' Day"), ובו נוהגים אנשים לספר בדותות כדי לנסות להתל באחרים. קורבנה של מתיחת אחד באפריל קרוי באנגלית "April Fool" (שוטה של אפריל), באיטלקית "Pesce d'aprile" ובצרפתית "Poisson d'avril" (דג של אפריל).
המקור של מנהגי אחד באפריל אינו ידוע באופן ודאי, אבל יש כמה השערות לגביו:
השערה אחת היא שהצרפתים אחראים למנהג. בשנת 1564, בזמן שלטונו של שארל התשיעי, החליט המלך הצרפתי שתחילת השנה האזרחית תעבור לראשון בינואר, במקום מה שהיה נהוג עד אז לפי לוח השנה היוליאני, לציין את תחילת השנה האזרחית ב-1 באפריל. זו הייתה תחילת של הרפורמה למעבר לשיטת לוח השנה הגרגוריאני המקובל היום.
שארל הוציא צו מלכותי בשם "האדיקט של רוסילון" שבו הכריז על השינוי הנ"ל במועדי השנה. המעבר יצר בלבול רב בקרב הצרפתים. הם היו רגילים לחגוג את ראש השנה בשבוע שבין ה-25 במרץ ל-1 באפריל ובניגוד לצו המלך, הם קיבלו הזמנות למסיבות ראש השנה ומתנות לכבוד השנה החדשה למרות שהחג לא נחגג כבר בתאריך זה. בגלל הבלבול החל המנהג של ה"מתיחות" ביום זה בכל שנה. המעבר הרשמי ללוח הגרגוריאני התרחש רק בשנת 1582, ואומץ אחרי כמה מאות שנים על ידי כלל מדינות אירופה.
האזכור הראשון של האחד באפריל בממלכה המאוחדת מופיע ברשימותיו של ג'ון אוברי משנת 1686, שלפיו המנהג הגיע לממלכה המאוחדת מגרמניה באמצע המאה ה-17.


אם אתם מחפשים רעיונות למתיחות יצירתיות, הנה קישור 

ה-1 באפריל הוא גם יום האתאיסטים

אביזרים למתיחות ל-1 באפריל:
מתיחת נחש קופץ מתוך קופסת חטיף תפוחי אדמה (מקור)

עט מחשמל

עכביש אימתני   

 קקי מזויף  

דו"ח חניה מזויף

אמא'לה נחש בגינה 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות