יום העצמאות של איי שלמה- 7 ביולי

איי שלמה (באנגלית: Solomon Islands) הם מדינת איים באוקיינוס השקט ממזרח לפפואה גינאה החדשה.
המדינה שייכת לחבר העמים הבריטי (שכולל 54 מדינות עצמאיות) ובראשם עומדת מלכת הממלכה המאוחדת, אליזבת השנייה. ב-7 ביולי 1978 הכריזה המדינה על עצמאות מבריטניה.

האיים נקראים על שם המלך המקראי שלמה. גילה אותם מגלה הארצות הספרדי אלברו דה מנדניה בשנת 1568. הוא חשב שהגיע לאיים בעלי עושר גדול ולכן קרא אותם על שמו של שלמה המלך העשיר.




איי שלמה מורכבים משרשרת של כ-990 איים באוקיינוס השקט. שטח האדמה הכולל של האיים הוא 28,400 קמ"ר. חלק מהאיים מבודדים ביותר. המרחק בין האי המערבי ביותר לאי המזרחי ביותר הוא בערך 1,500 ק"מ. בחלק מהאיים יש הרי געש בדרגות פעילות שונות. רבים מהאיים הקטנים הם איי אלמוגים המכוסים בחול ועצי דקל.



האוכלוסייה שיושבת באיי שלמה מונה, נכון ליולי 2018, 660,121 נפשות. עיר הבירה של איי שלמה היא הוניארה, שבה גרים כ-65,000 תושבים. בהוניארה נמצאת האוניברסיטה של דרום האוקיינוס השקט.

ל-5% עד 10% מהתושבים המקומיים יש שיער בלונדיני טבעי למרות צבע עורם הכהה. חוקרים באוניברסיטת סטנפורד מצאו שהשיער הבלונדיני של תושבי איי שלמה הוא תוצאה של מוטציה בגן יחיד, שלא כמו אצל אירופאים רבים, שאצלם הבסיס הגנטי אחראי לצבע הבלונדיני של השיער.
מקור התמונה
הילידים של איי שלמה היו ידועים בעבר לשמצה בקרב בני איים אחרים בגלל מנהגי ציד הראשים והקניבליזם שלהם.



התרבות המסורתית של איי שלמה עוברת מאב לבן. רוב התושבים חיים בכפרים ושומרים על אורח חיים מסורתי. למרות שרובם נוצרים, מקור המנהגים עתיקי היומין שלהם הוא באמונה ברוחות קדמוניות.  

אנגלית היא השפה הרשמית של איי שלמה, אבל רק 2% מהאנשים מדברים בה. במקום זאת, יש בה מגוון של שפות שונות מקבוצות השפה המלאנזית, המיקרונזית והפולינזית. הלינגואה פראנקה ("שפת הגשר", השפה שבה אנשים שמדברים שפות שונות מסוגלים לדבר זה עם זה) הוא פידג'ין איי שלמה.
דגל איי שלמה
התיירות באיי שלמה מאד לא מפותחת וכמעט שלא קיימת. האי התיירותי ביותר בה הוא האי גיזו שבו אפשר למצוא אתרי צלילה מרהיבים.
התיירים שמגיעים לאי הם בעיקר אנשים שגרים באזור אוקיאניה, כמו אינדונזיה, אוסטרליה וניו זילנד. באיי שלמה אפשר למצוא חופים נפלאים ואתרי צלילה מלאי חיים. מול איי שלמה ישנם גם אתרי צלילה בהם נמצאים ספינות וציוד שטבעו במהלך מלחמת העולם השנייה.
ילדים בהוניארה, איי שלמה (מקור התמונה)
מקור התמונה
בהוניארה, בירת איי שלמה הנמצאת באי גוודלקנל, יש מוזיאון וגנים בוטניים. באיים אפשר להצטרף לסיורי הליכה מודרכים ביערות הגשם, בהם ניתן לראות זוחלים ופרפרים, עטלפים, עופות ודו חיים רבים. באי מלאיטה אפשר לטייל בשדות קרב של מלחמת העולם השנייה.


לאזרחים ישראלים זה קצת מורכב לצאת לטייל באיי שלמה. הם נדרשים לאשרה כדי לבקר בהם, שאותה ניתן להנפיק בשגרירויות האיים בחו"ל מכיוון שבישראל אין שגרירות לאיי שלמה. שדה התעופה של איי שלמה נמצא במרחק של 13 קילומטרים מהוניארה וטיסות סדירות מגיעות אליו מניו זילנד ואוסטרליה.
במקרה והחלטתם לנסוע לאיי שלמה, תצטרכו לקבל טיפול תרופתי מונע נגד מחלת המלריה הנפוצה באזורים נרחבים באיים.

במצגת: צלילה באי גיזו שבאיי שלמה ומפגש עם ספינה טבועה מימי מלחמת העולם השנייה
  

ה-7 ביולי הוא גם יום השוקולד וגם יום אמירת האמת

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות