יום שרשרת הוואי- 1 במאי

על מה אתם חושבים כשאומרים לכם את המילה הוואי? מה הדבר הראשון שאתם מדמיינים?
שרשראות הוואי (באנגלית: Lei) הן הסמל של האיים הטרופיים, במיוחד של איי הוואי. רוב האנשים, הדבר הראשון שהם חושבים עליו כשאומרים להם את המילה הוואי, זה המחרוזת הצבעונית של הפרחים שמאפיינת את האיים.
מחרוזת הוואי היא מתנה מסורתית לכל מבקר באי. זהו סמל תרבותי בהוואי, שמייצג את האלוהה: חיבה, אהבה, שלום, חמלה ורחמים.

ה-Lei Day (יום שרשרת הוואי) הוא יום חג ברחבי מדינת האיים הוואי. החגיגה מתחילה בבוקר הראשון של חודש מאי בכל שנה וממשיכה לאורך כל היום ואף קצת למחרת. היום נוסד כחג בשנת 1929 וממשיך עד עצם היום הזה. לכל אי בהוואי יש סוג אחר של שרשרת המשמשת לחגיגה.
החגיגות גדלו באופן קבוע מדי שנה, ומדינת הוואי נאלצה להזיז את מקום האירוע. בפעם הראשונה נערכו החגיגות בבתי המשפט ובבתי העירייה, אבל מאז הן הועברו לפארק קאפיאולני בהונולולו, שבו הן מתקיימות עד היום.

למידע נוסף על פארק קאפיאולני.

ליום שרשרת הוואי יש היסטוריה עשירה וצבעונית מאוד. לכל אי בהוואי יש פרח מיוחד המייצג אותו ספציפית. לאי הראשי של הוואי, הידוע יותר בכינויו "האי הגדול", יש את הפריחה האדומה היפה של עץ האוהיה, הקרויה פרח הלואה. 
הפרח של האי מאווי נקרא לוקלני ורוד. הפרח של האי אואהו נקרא אילימה. הצבע של האילימה זהוב וניתן לראותו בכל רחבי האי. האי מולוקאי משתמש פרח בשם קוקוי (Kukui) אשר צבעו ירוק. באי קטן יותר בשם לאנאי, יש את פרח הדשא שנקרא קאונאו (Kaunao) שהוא בצבע צהוב. לאי קאהולאווה יש את הפרח הינאהינא (Hinahina) שהוא בצבע כסף אפור.  
בחגיגות של יום זה באים לידי ביטוי כל המסורות המוזיקליות וסגנונות הריקוד של כל איי הוואי, שיוצרים ביחד מופע ססגוני ומרהיב, מלא בצבעים ושמחה.

Image by skeeze from Pixabay
יש חששות כי מיזוג התרבויות ברחבי האיים יביא לאובדן הזהות התרבותית של הוואי במשך הדורות, וכי הערכים האתניים של הוואי יעלמו גם הם. יום שרשרת הוואי נועד להזכיר ולהדגיש לחוגגים את הערכים והתרבויות המייצגים את המדינה.

איך לחגוג את יום שרשרת הוואי?
שרשרת הוואי מייצגת שמחה, תקווה, אהבה וחמלה. אם אתם נמצאים בהוואי, הצטרפו לחגיגות הצבעוניות. אם אתם רחוקים משם, הקדישו זמן לחקור את הסמליות של השרשרת ושתפו עם אחרים. קבלו את רוח האלוהה ומלאו את עצמכם בכל הדברים הטובים שהיא מייצגת.

אלוהה!
Image by bibianagonzalez from Pixabay



ה-1 במאי הוא גם חג הפועלים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות