יום הקנאביס- 20 באפריל

ה-20 באפריל הוא יום הקנאביס בארה"ב, יום חג למעשני הקנאביס בארה"ב שהפך להיות חג גם ברחבי העולם. 
התאריך נבחר בגלל שה-20 באפריל נכתב כ: 4/20 ולמספר 420 יש סמליות עזה בתרבות הקנאביס.


למה נבחר המספר 420?
סטיבן האגר, עורך מגזין High Times, גילה לאחר תחקיר מעמיק שהביטוי "420" נולד ב-1971 על-ידי חבורת סטודנטים מאוניברסיטת סאן-רפאל בקליפורניה, שקראה לעצמם בשם "ה-וולדוס" (The Waldos). החבורה היתה נפגשת בכל יום לאחר שכולם סיימו את הלימודים באותה שעה (4:20) ליד הפסל של לואי פסטר ומעשנת מריחואנה. עם הזמן הפך הביטוי “420” (Four Twentie) לשם קוד עבורם לקנאביס.


עם הזמן המספר התחבב גם על שאר חבריהם ומכריהם של הוולדוס, ביניהם חברי להקת Grateful Dead שהפיצו אותו בקרב מעריציהם. מכאן המספר התפשט בקרב כלל צרכני הקנאביס בארה"ב והמשפטים "הגיע הזמן להפסקת 4:20" או "זה תמיד 4:20" הפכו להיות משפטים שימושיים ושכיחים.
עד היום המספר 420 משמש כמילת קוד למריחואנה ורבים אינם יודעים את הסיבה. התפתחו ספקולציות שונות לגבי הסיבה אך הן אינן נכונות:
יש האומרים ש-420 הוא סעיף קוד העונשין לשימוש במריחואנה בקליפורניה. זה לא נכון. סעיף 420 לחוק העונשין בקליפורניה מתייחס לחסימת כניסה לאדמות ציבוריות. 
עם זאת, ב -1 בינואר 2004 חתם מושל קליפורניה על חוק הסנאט של המדינה שמספרו 420, המסדיר שימוש במריחואנה למטרות רפואיות. הצעת חוק זו באה שנים לאחר שהמספר '420' נקשר עם מריחואנה ואכן המספר נבחר כנראה בגלל הקשר הקיים לתרבות הפופ. 
יש האומרים שמספר התרכובות הכימיות במריחואנה הוא 420. זה גם לא נכון. מספר התרכובות הכימיות במריחואנה הוא 315, לדברי אנשים במגזין "היי טיימס".
יש עוד ועוד השערות לא נכונות כמו למשל שה-20 באפריל הוא הזמן הטוב ביותר לשתילת מריחואנה (לא נכון, אין זמן מיוחד שטוב לכך), או שתאריך הלידה של ג'ים מוריסון וג'ניס ג'ופלין הוא ה-20 באפריל (לא נכון, ג'ים מוריסון נולד ב-8 בדצמבר וג'ניס ג'ופלין נולדה ב-4 באוקטובר) ... 

איך חוגגים את יום הקנאביס?
בארה"ב מתקיימות בתאריך 20 באפריל תהלוכות, הפגנות, הופעות ומסיבות שקוראות לשינוי מדיניות חוקי הסמים וההפללה. רגע השיא של היום מגיע בדיוק בשעה 16:20. הקהל באירועים מצויד בג'וינטים מוכנים ועשר שניות לפני, בשעה 16:19 ו-50 שניות, כולם סופרים לאחור (כמו במסיבות סילבסטר) מ-10 ועד 1 ומציתים ביחד את הג'וינטים כשהשעון מראה שהשעה 16:20. אין צורך לתאר את העשן שנוצר מעל החוגגים ואת הריח העז.
המשטרה מתייחסת ברוב המקומות בעולם בסבלנות לחוגגים ומבצעת מעצרים רק לעתים נדירות.

ה-20 באפריל הוא גם יום השפה הסינית 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות