יום האחדות בנפאל- 11 בינואר

ב-11 בינואר בכל שנה, מתקבצים תושבי נפאל ברחובות קטמנדו, עיר הבירה שלה, וחוגגים את יום האחדות של נפאל במצעדים עם כרזות, דגלים ופרחים למרגלות פסלו של המלך האהוב שלהם מלפני 260 שנים- המלך פריטהבי נראייאן שאה. 

יום האחדות בנפאל נחגג לכבודו של המלך פריטהבי נראייאן שאה, שהחל את מלוכת שושלת השאה בשנת 1769, איחד את עמק קטמנדו עם שאר המדינה והקים את מדינת נפאל.

מלך נפאל פריטהבי נראייאן שאה


נפאל נמצאת בדרום אסיה, בגבול עם הרפובליקה העממית של סין מצפון והודו ממערב, מזרח ודרום.

כמה עובדות מעניינות על נפאל שהופכות אותה למדינה כל כך מיוחדת:

נפאל היא מדינה קטנה, אך יש בה מגוון גדול של תרבויות, קבוצות אתניות ושפות. יש בה יותר מ-80 קבוצות אתניות ו-120 שפות שונות. אף אחת מהקבוצות אינה מהווה רוב. חלק מהקבוצות הן ממוצא הודי, חלק מטיבט וחלק הן בנות התרבות המקומית.

למרות ששטחה של נפאל הוא קטן, היא מככבת ברשימת ההרים הגבוהים ביותר בעולם: יש בה שמונה הרים מתוך רשימת עשרת הגבוהים ביותר בעולם. הרי ההימאליה שבתוכם נמצאים ההר האוורסט ורכס האנפורנה נמצאים בנפאל ומושכים את מטפסי ההרים הנועזים ביותר מכל העולם.

נפאל מעולם לא היתה תחת שלטון זר ישיר, כנראה בגלל ההרים הגבוהים והקושי בכיבוש והחזקה של מדינה כל כך הררית. אפילו האימפריה הבריטית האדירה יצרה הסכם שלום עם שליטי נפאל. נפאל היוותה "אזור חיץ" בין שתי מעצמות גדולות - סין הקיסרית והקולוניה הבריטית ההודית.

הדת הנפוצה ביותר בקרב העם הנפאלי היא ההינדואיזם. נפאל היא ביתו של המקדש המפורסם פאשופטינאת המוקדש לאל שיווה. הינדים מכל רחבי העולם נוהגים לבקר בבית המקדש פאשופטינאת בקטמנדו.

נפאל נחשבת למקום הולדתו המסורתי של מייסד הבודהיזם, סידהארתה גואטמה, שהוא למעשה הבודהה המפורסם. אנשים באים מכל העולם כדי לעלות למקום הולדתו בדרום נפאל, לעיירה לומביני.

נפאל היא המדינה היחידה בעולם שהדגל שלה אינו מרובע.


התוצר החקלאי העיקרי של נפאל הוא יוטה, קני סוכר, טבק ותבואה.

למרות כל הדברים הנפלאים האלה בנפאל, המדינה סובלת מחוסר יציבות פוליטית ועוני בקרב כמעט ממחצית האוכלוסיה שלה. היא נחשבת לארץ לא מפותחת, אך בשנים האחרונות נעשים מאמצים לקדם את הצמיחה הכלכלית שלה באמצעות סחר חוץ והשקעות חיצוניות, בעיקר בתיירות וביצירת חשמל הידרואלקטרי.


ה-11 בינואר הוא גם יום הרופאים הישראלי וגם יום החלב

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות