יום הציפור- 5 בינואר

יש כל כך הרבה מינים של ציפורים בעולם, שיום אחד לחגוג לכבודן זה בהחלט לא מספיק.
אחד מימי החגיגה לכבוד הציפורים הוא יום הציפורים הלאומי, חג בארה"͏ב שנחגג לכבודן של הציפורים ב-5 בינואר בכל שנה, החל משנת 1894. זהו החג הראשון שהומצא לכבודן של הציפורים, והוא נוסד על ידי צ'רלס אלמנזו באבקוק, שהיה המפקח על בתי הספר באויל סיטי שבפנסילבניה.

יום זה נועד לקדם את שימור הציפורים כערך מוסרי. יום הציפורים הלאומי הוא יום מיוחד שיש לו מיליוני אוהדים שחוגגים באמצעות צפייה בציפורים, לימוד על ציפורים ופעולות אחרות הקשורות לציפורים. אימוץ והצלת ציפורים הוא פעילות חשובה במיוחד של יום הציפורים. 12 אחוזים ממיני הציפורים נמצאים בסכנת הכחדה מהעולם.
ביום זה נערכות פעילויות רבות המלמדות איך צריך לנהוג בציפורים נכון ולמה הן זקוקות. איך לתת להן את התנאים הטובים ביותר למחייה. אנשים שמאמצים ציפורים צריכים לדעת שהן צורחות, נושכות, מלכלכות, זקוקות לאינטראקציה מתמדת, למרחב לעוף בו ולדיאטה מגוונת. 
הקמפיין הלאומי של קואליציית העופות של עמותת אביאן בארה"ב שואף לשפר את רווחתם של תוכים וציפורים אחרות שחיות אצל בני אדם בכך שהוא מעודד את אימוצן ולא קנייתם ​​כחיות מחמד מסוחרים, ומעודד את התמיכה בתוכניות שימור ציפורי בר וציפורים החיות בשבי.



בתמונה: דוכיפת, הציפור הלאומית של ישראל החל משנת 2008

נקר סורי- ציפור שנפוצה בישראל ומוכרת בעיקר בפעולות הנקישה שלה על העץ כדי לצוד זחלים וחרקים למאכל.

עורב אפור- ציפור שנפוצה בישראל ואוכלת הכל- בשר, זרעים, פירות ואוכל רקוב מהפחים.



יוני סלע מטיילות ברחוב

ה-5 בינואר הוא גם יום הקצפת

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות