חג המולד- 25 בדצמבר

חג המולד הוא החג החשוב ביותר בקהילה הנוצרית המערבית. ביום זה חוגגים את הולדתו של ישו, אבי הנצרות.
החג נקבע בשנת 354, על ידי האפיפיור ליבריוס שקבע שה-25 בדצמבר הוא יום הולדתו של ישו.
לסיפור הלידה של ישו יש שתי גרסאות בברית החדשה: האחת מופיעה בספר הבשורה על פי מתי, והשנייה בספר הבשורה על פי לוקס. 

על פי לוקס מרים הבתולה גילתה שהיא הרה מפי מלאך, ושהתעברה מרוח הקודש, ללא מגע מיני. הקיסר אוגוסטוס ששלט באותה תקופה באימפריה הרומית הורה על רישום במפקד האוכלוסין, ולכן מרים ובעלה יוסף עזבו את ביתם בנצרת והלכו לישון אצל משפחתו של יוסף בבית לחם. הם לא הצליחו למצוא חדר פנוי בפונדק כדי לישון בו, לכן העבירו את הלילה באורווה של המשפחה. באותו לילה ילדה מרים את ישו באבוס. הלידה של ישו בבית לחם, עיר מוצאו של דוד, הייתה הגשמת נבואת הנביא ישעיה.
על פי מתי, לאחר שישו נולד בבית לחם (הספר לא מפרט את המסע של הוריו מנצרת לבית לחם), באו לבקר את המשפחה שלושת חכמי הקדם. לאחר הביקור הם הגיעו לירושלים וסיפרו למלך הורדוס כי ראו כוכב, המספר על לידתו של מלך גדול. הם הלכו בעקבות הכוכב לבית לחם, והגיעו למקום שבו שהו מריה ויוסף. הם נתנו לישו מתנות- זהב, מור ולבונה, והזהירו את ההורים שלו מפני כוונותיו של הורדוס לרצוח את כל הילדים בבית לחם שהם מתחת לגיל שנתיים, בגלל החשש שלו מהיוולדו של ילד שיתחרה על כיסאו. המשפחה נמלטה למצרים ושבה לישראל אחרי שהורדוס מת. הם קבעו את מושבם בנצרת בגלל שחששו מבנו של הורדוס, ארכלאוס.  
מנהג של חג המולד הוא לעצב את סצנת הולדתו של ישו באסם עם דמויות מפוסלות של ישו, 
הוריו ואפשר גם עם חכמי הקדם.




בין המנהגים העיקריים של החג:
קישוט עץ חג המולד- עץ אשוח מקושט באורות וקישוטים.
קישוט הבית בצמחיה ירוקה ובדבקון, הרבה בתים בצפון אמריקה ובדרומה מקשטים גם מבחוץ את הבתים והחצרות.
הענקת מתנות בשמו של סנטה קלאוס שמגיע במזחלת בלילה רכוב על איילי הצפון ומניח את המתנות מתחת לעץ האשוח.

בישראל תוכלו לראות את קישוטי חג המולד ועצי חג מולד מרשימים ולהשתתף בחגיגות בערים שבהן יש ריכוז של נוצרים כמו נצרת, חיפה, עכו, יפו, כפר יאסיף, מעיליא וכמובן בעיר הולדתו של ישו, בית לחם. 


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות