ליל כל הקדושים- 31 באוקטובר

ההאלוויין, ליל כל הקדושים (Halloween) נחגג בלילה של ה- 31 באוקטובר בכל שנה.

ליל כל הקדושים הוא הלילה שלפני ה-1 בנובמבר, שהוא "יום כל הקדושים", היום שחוגגים לזכר כל הקדושים והאנשים שמצאו את מותם בגלל אמונתם בנצרות.



החג התחיל במאה השביעית לספירה הנוצרית, בתקופה של האפיפיור בוניפקיוס הרביעי, שחנך את הפנתאון ברומא. עד אז היה המבנה הרומאי מקדש פגאני, והאפיפיור הכריז עליו כ"כנסיית מרים הקדושה של הקדושים המעונים". מאז יום זה מצוין כ"יום כל הקדושים".
לחג יש גם שורשים איריים. בימי הקלטים, עמים שישבו באירופה לפני האימפריה הרומאית, היו חוגגים בתאריך זה את השנה החדשה, בחג שנקרא Samhain.
הקלטים האמינו שביום זה מהלכות הרוחות על הארץ בלילה והעולם קרוב יותר לרוחות רפאים מאשר לחיים.
מנהגי התחפושות למכשפות, רוחות רפאים, זומבים ועוד כל מיני דברים מפחידים נובע מהתרבות הקלטית. גם המנהג לשים דלעת שיש בה חורים שהופכים אותה לפרצוף של מכשפה עם נר דולק בפנים נובע משם.
ההשערה היא שהקלטים התחפשו למכשפות ושדים כדי לבלבל את הרוחות שמסתובבות בעולם בלילה זה.

אלה המנהגים הכייפיים של ליל כל הקדושים:

תעלול או ממתק / ממתק או ברדק? (באנגלית: Trick or treat) - הילדים מסתובבים ברחובות עם תחפושות מפחידות, דופקים על דלתות הבתים ואומרים: Trick or treat. מי שפותח להם את הדלת צריך לתת להם ממתקים, אם לא, הם מעוללים לו תעלול כלשהו כמו זריקת ביצה על הבית.

קישוט הבתים ברוח החג- בארה"ב, קנדה וחלקים מבריטניה נוהגים לקשט את הבתים בדלעת מגולפת בצורת פרצוף שנקראת גם ג'ק-או-לנטרן. יש כאלה שמוסיפים עוד חפצים מסרטי אימה כמו דחלילים מפחידים, מצבות ושלדים, קורי עכבישים ענקיים, עטלפים ועוד.



תחרויות תחפושות- כמו שלנו יש את פורים, לנוצרים זה הזמן להתחפש לדברים יצירתיים ומקוריים ולעשות תחרויות. בימים אלה הרשת מלאה במיליוני תמונות של תחפושות מיוחדות, מקוריות, מצחיקות ויצירתיות.

ה-31 באוקטובר הוא גם יום הקסמים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות