יום הקסמים- 31 באוקטובר

ה-31 באוקטובר הוא יום הקסמים, יום שמנציח את חייו ותקופתו של אחד מהקוסמים הידועים ביותר בעולם- הארי הודיני.
הארי הודיני ידוע בעיקר בזכות פעלולי הבריחה שלו. הוא נפטר בתאריך זה בשנת 1926 והחג הבלתי רשמי נוצר שנה לאחר מותו, בתור "יום הודיני". שנים מאוחר יותר, אגודת הקוסמים האמריקאית הפכה את היום הזה ל"יום הקסמים" לזכרו, והיא מארגנת שבוע קסמים לאומי מדי שנה בין התאריכים 25 ל-31 באוקטובר.



הארי הודיני הוא ככל הנראה אחת הסיבות לכך שהקסם הוא פופולרי כל כך בימינו, ובעת מותו הוא היה החבר המפורסם ביותר בחברת הקוסמים האמריקאים.
הודיני נולד בתור אריך וייס בשנת 1874 בבודפשט שבהונגריה, למשפחה יהודית. המשפחה שלו היגרה לארה"ב כשהיה בן 4. כשגדל הוא שינה את שמו ל"הארי", שם דומה לשם ההונגרי שלו אבל בעל צליל אמריקאי. הוא נפטר בשעה 13:26 ב- 31 באוקטובר 1926.
הודיני מפורסם בעיקר בזכות אומנות הבריחה שלו, שכללה בריחה משלשלאות, חבלים, אזיקים וחליפות משוגעים, במקרים רבים כשהוא תלוי הפוך או נעול בתוך מיכל מלא במים.
בנוסף להיותו אמן בריחה, הודיני היה גם שחקן קולנוע אילם וחובב תעופה מושבע.
הודיני מת ב-31 באוקטובר 1926, מזיהום בתוספתן. שבועיים לפני מותו הוא קיבל כמה מכות אגרוף מסטודנט מתאגרף בתרגיל שנועד להראות את חוזק בטנו, אבל כנראה שהוא קיבל את המכות כשלא היה מוכן להן. מניחים שלא המכות הן שהרגו אותו, אלא הדלקת בתוספתן שבה הוא לא טיפל בגלל שחשב שהכאבים בבטן הם מהמכות ושהכל בסדר.


אירועי יום הקסמים
ביום הקסמים קוסמים מתלמדים ומקצועיים חוגגים את היום על ידי ארגון אירועי מופעי קסמים.



איך לחגוג את יום הקסמים?
לימדו כמה טריקים וקסמים ובדרו את בני המשפחה והחברים שלכם.
קיראו על המדע והאמנות מאחורי מעשי הקסמים.
לכו לצפות במופע קסמים.
צפו בסרט הקולנוע "הודיני" משנת 1953, בכיכובו של טוני קרטיס, או בסרט "להקסים את הארי" משנת 2007, בכיכובם של קתרין זיטה ג'ונס וגאי פירס.

ה-31 באוקטובר הוא גם ליל כל הקדושים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות