ספטמבר- חודש המודעות לסרטן השחלות

סרטן השחלות הוא מחלה שמתפתחת ברקמת השחלה אצל האישה. יש לו תסמינים קליניים לא ספציפיים ולכן קשה לגלות אותו בשלב מוקדם. חודש המודעות לסרטן השחלות נועד להעלות את המודעות למחלה זו וחשיבות הבדיקות השגרתיות אצל הגינקולוגים והבדיקה של כל דבר שנראה מטריד וחריג באזור זה של הגוף.



הסיכון לחלות בסרטן השחלות עולה עם הגיל. לנשים שיש להן קרובת משפחה החולה בסרטן השחלות יש 5% סיכון לחלות בסרטן זה. לנשים עם מוטציה בגן BRCA1 או BRCA2 יש סיכון שנע בין 25% ל-60% ללקות בסרטן השחלות, כשהדבר תלוי בסוג המוטציהנשים שאינן פוריות, נשים שחלו באנדומטריוזיס ונשים הנוטלות טיפול הורמונלי תחליפי לאחר גיל המעבר נמצאות בסיכון מוגבר אף הן. 
סרטן השחלות מדורג במקום החמישי בין סיבות הפטירה של נשים מסרטן, אך אם מאבחנים אותו מוקדם, יש סיכוי של 93% להישרדות, מה שהופך אותו לאחד מסוגי הסרטן שבהם יש את הסיכוי הגבוה ביותר להחלמה.
הבעיה היא שהסימפטומים של סרטן השחלות יכולים להיות די מתוחכמים בהתחלה ולעתים קרובות הם נסתרים מעיני החולות לפני שהן עושות את הבדיקות הדרושות. לעיתים קרובות התסמינים המוקדמים הם כאבים שיכולים להתפרש כ-PMS (תסמונת קדם וסתית), או אי נוחות ונפיחות בבטן וכאבי גב. ככל שהמצב מחריף הוא יכול לכלול שלשולים, אובדן תיאבון ועייפות, ועוד מספר גדול של סימפטומים אפשריים אחרים. חודש המודעות לסרטן השחלות נועד להזכיר לנו לשים לב לסימנים שלכאורה נראים לא חריגים ולבדוק אותם. מלבד הבדיקות הרפואיות שיש לעשות, זו תזכורת לשמור על אורח חיים בריא: לאכול בריא, לעשות פעילות גופנית ולא לעשן.

לקריאה נוספת על סרטן השחלות


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות