יום הפטריוט- 11 בספטמבר

יום הפטריוט הוא יום זיכרון וחג לאומי שחל ב- 11 בספטמבר בכל שנה בארצות הברית, לזכר הפיגוע שהתרחש ב-11 בספטמבר 2001 ובו נהרגו 2,977 אנשים.
מתקפת הטרור הזו היתה המתקפה הגדולה ביותר על אדמת אמריקה, גדולה יותר מהמתקפה היפנית על נמל פרל הארבור שבהאוואי ב-7 לדצמבר 1941. מתקפה זו הביאה את ארה"ב והעולם המערבי למלחמה עולמית בטרור האיסלאמי.



פיגועי ה- 11 בספטמבר (המכונים גם 9/11) היו סדרה של ארבעה פיגועים מתואמים על ידי קבוצת הטרור האיסלאמית אל-קאעידה בארצות הברית, בבוקרו של יום שלישי, 11 בספטמבר 2001. ההתקפות כללו פיגועי התאבדות במקומות שמשמשים ציוני דרך סמליים בארה"ב: ארבעה מטוסים נחטפו וכל אחד מהם כוון להתרסק ביעד אחר:
 טיסה 175 של יונייטד איירליינס וטיסה 11 של אמריקן איירליינס, טסו לעבר מגדלי התאומים שבמרכז הסחר העולמי שבעיר ניו יורק. שני המגדלים קרסו בתוך שעתיים. טיסה 77 של אמריקן איירליינס התרסקה אל תוך בניין הפנטגון בארלינגטון שבוירג'יניה. המטוס הרביעי, טיסה 93 של יונייטד איירליינס, היה אמור להתרסק בתוך בניין הקפיטול בוושינגטון, אך הוא התרסק לבסוף בשדה פתוח ליד שנקסוויל, פנסילבניה, לאחר מאבק בין נוסעי המטוס לחוטפים.
כל נוסעי ארבעת המטוסים נהרגו כולל הטרוריסטים.

ביום הפטריוט הדגל של ארצות הברית מורד לחצי התורן בבית הלבן ועל כל בנייני ממשלת ארה"ב ומוסדותיה בכל רחבי העולם. גם בבתים אמריקאיים רבים מציבים את דגל ארה"ב.
בשעה 8:46 (שעון מזרח) מקיימים רגע של דומיה, לזכר ההתקפות שהחלו בדיוק בשעה זו, כשהמטוס הראשון של חברת אמריקן איירליינס, טיסה 11, פגע במגדל הצפוני של מרכז הסחר העולמי ב -11 בספטמבר, שנת 2001.
יום הפטריוט הוא לא חג פדרלי. בתי ספר ועסקים נשארים פתוחים, למרות שמתקיימים טקסי זיכרון רבים לקורבנות ההתקפות.





ה-11 בספטמבר הוא גם יום קטלוניה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות