יום העצמאות של פרו - 28 ביולי

פרו היא מדינה בדרום אמריקה שידועה במיוחד בזכות רכס ההרים הגבוה שלה, האנדים, ובתרבויותיה העתיקות שבה של האינדיאנים בני האינקה.
ב-28 ביולי בשנת 1824 הכריזה פרו על עצמאותה מספרד, במסגרת שחרורן של מדינות דרום אמריקה מהשלטון הקולוניאלי הספרדי.
פרו הייתה בעבר אחת מהארצות בהן ישבו הילידים האמריקאים משבט האינקה, שנכבשו על ידי הספרדים באמצע המאה ה-16. פרו הייתה עשירה מאד בזהב וכסף שבהם בני האינקה היו משתמשים לקישוט ופיסול, אך לא למסחר. כשהגיעו הספרדים, הם הקימו מושבה משלהם וניצלו את בני האינקה כדי לקחת מהם את הזהב והכסף ולהחזיק באמצעותם את כל המושבות שבאימפריה הספרדית.


הספרדים דיכאו את בני האינקה ואת המסורת שלהם. רק בתחילת המאה ה-19, פרו הצליחה להכריז על עצמאותה בזכותו של חוזה דה סן מרטין, מצביא ומדינאי ארגנטינאי שלחם לשחרור מדינות דרום אמריקה מהשלטון הספרדי. בקרב אייקוצ'ו נגד הספרדים, ניצח גנרל סוקרה והצליח לסלק אותם מפרו.

אחד מהמקומות המפורסמים והמתוירים ביותר בפרו הוא אתר אינקה שגובהו 2,430 מטרים בהרי האנדים, ששמו מאצ'ו פיצ'ו. מאצ'ו פיצ'ו הייתה עיר של בני שבט האינקה שננטשה כאשר אימפריית האינקה קרסה בעקבות הכיבוש הספרדי. המאצ'ו פיצ'ו נמצא על רכס הרים מעל עמק אורובמבה, במרחק של כ-70 ק"מ מהעיר קוסקו.
מאצ'ו פיצ'ו
בפרו נמצא המגוון הביולוגי הגדול ביותר בעולם. בהרי האנדים נמצאים קונדור האנדים, הויקוניה (אלפקה), הלמה, דוב המשקפיים ועוד. בגלל שהיא נמצאת ליד נהר האמזונאס והאוקיינוס השקט יש בה חיות ימיות כמו ראשתנים גדולי ראש וציפורים ימיות כמו שקנאי פרואני, קורמורן נאוטרופי, קורמורן גואני וקורמורן אדום-רגל. בפרו יש 120 ציפורים אנדמיות, שייחודיות לאזור זה.
למה
השפות שמדברים בפרו הן ספרדית, קצ'ואה ואיימרה. קצ'ואה הייתה השפה הרשמית של בני האינקה והיא השפה האינדיאנית המדוברת ביותר בעולם. בישראל יש מספר יהודים שעלו מפרו שמדברים בקצ'ואה.


הפרואנים חוגגים את עצמאותם במשך יומיים. החגיגות מתחילות ב-28 ביולי וממשיכות ביום שלמחרת, ה-29 לחודש. החגיגות נערכות ב"פסטיבל פטריוטי" (Fiesta Patria) עם אוכל פרואני, תהלוכות ומצעדים צבאיים, מוסיקה ומופעי תרבות מסורתיים פרואנים בסגנון ספרדי ואינדיאני ברחובות.


ה-28 ביולי הוא גם יום השוקולד חלב

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות