יום הדאקירי- 19 ביולי

ה-19 ביולי הוא יום הדאקירי (באנגלית: Daiquiri), קוקטייל אלכוהולי שמבוסס על רום, לימון וממתיק (בדרך כלל סוכר). את הדאקירי מכינים בשייקר שמנערים ומסננים לתוך כוס מרטיני מקוררת. 

מוצאו של הדאקירי הוא מכרה בשם "דאקירי" באיזור סנטיאגו שבקובה והוא נקרא על שמו. את הקוקטייל המציאו כנראה מהנדסים אמריקאים שעבדו במכרה בשנת 1905, כשישבו לשתות בבר ונוס שבסנטיאגו, שנמצא 30 ק"מ מזרחית למכרה בו עבדו.

במקור הגישו את המשקה בכוס גבוהה, מלאה בקרח כתוש, כדי להצטנן אחרי יום עבודה חם. על הקרח שמו כפית סוכר ומיץ סחוט של ליים. למשקה מזגו אונקיה או שתיים של רום, ערבבו בכפית ארוכה ושתו.
במשך השנים החלו להשתמש בשייקר כדי לערבב את הדאקירי ובשביבי קרח במקום קרח כתוש.
קוקטייל הדאקירי יצא מתחומי קובה בשנת 1909.
האדמירל לושיוס ג'ונסון, קצין רפואה בצי האמריקאי, טעם אותו בקובה, ביקש את המתכון והביא אותו איתו למועדון הצבא בוושינגטון די.סי. בשנים הבאות הפך המשקה לפופולרי במקומות שונים. ארנסט המינגווי ונשיא ארצות הברית ג'ון פ. קנדי היו בין חובבי המשקה הגדולים.

בתקופת מלחמת העולם השנייה, בשנות ה-1940, נוצר מחסור בעולם במשקאות האלכוהוליים ויסקי ווודקה. באותה תקופה התהדקו היחסים של מדינות המערב עם מדינות אמריקה הלטינית וזה איפשר יבוא של רום, לכן בתקופה זו צבר המשקה פופולריות רבה.
פרסומת לדאקירי משנת 1965 (מקור)
דאקירי בשקית (מקור)


ה-19 ביולי הוא גם יום ההולדת למטרו בפריז

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות