יום הצ'יפס- 13 ביולי

בישראל קוראים לזה צ'יפס, או בעברית: טוגנים. בארה"ב ואנגליה קוראים להם פרנץ' פרייז. לא משנה איך תקראו להם, הצ'יפס הוא אחד המאכלים הכי פופולריים בעולם. כמעט שאין מסעדה שמגישה אוכל מערבי שלא מציעה גם צ'יפס כתוספת.
איך אומרים צ'יפס בשפות שונות?
ההיסטוריה של הצ'יפס
בכתב יד של משפחה אחת מכפר קטן בבלגיה משנת 1781, אפשר למצוא סיפור על יצירת צ'יפס. הם נהגו לחתוך את תפוחי האדמה בצורה של דגים, לטגן אותם ולהגיש אותם כתחליף לדגים, בתקופות שהנהרות קפאו ואי אפשר היה לדוג דגים.


אז למה קוראים לצ'יפס French Fries אם במקור הם מבלגיה? הסיבה היא שבמלחמת העולם הראשונה הגיעו חיילים לבלגיה והכירו את הטוגנים הבלגיים. בגלל שהשפה הרשמית של הצבא הבלגי היתה צרפתית, ייחסו את הצ'יפס לצרפתים וקראו להם "מטוגנים צרפתים". באיזור זה של העולם הטוגנים נקראים היום "מטוגנים פלמיים" והם כל כך אהובים שהפכו אפילו לחטיף הלאומי של הולנד.  
כיצד לחגוג את יום צ'יפס?
אפשר לערוך מסיבה שהכיבוד העיקרי בה הוא צ'יפס, ובסגנונות שונים. אפשר לאכול תפוצ'יפס, צ'יפס קלאסי, צ'יפס פוטטו כמו במקדונלדס, צ'יפס זיג זג כמו בבורגר ראנץ',  ועוד. אפשר להוסיף לו קטשופ, מיונז, בצל קצוץ, רוטב אלף האיים, גבינה, שמנת או כל מה שאתם אוהבים.
אפשר לאכול את הצ'יפס מטוגן או אפוי, בתנור או במיקרו, איך שאתם אוהבים.

והנה מתכון מעולה לצ'יפס דיאטטי ובריא:

המצרכים:

תפוחי אדמה
כפית שמן זית לכל תפוח אדמה
פפריקה לפי הטעם
מלח

אופן ההכנה:
מחממים את התנור ל- 200 מעלות.
חותכים את תפוחי האדמה לרצועות של צ'יפס.
בקערה מערבבים את תפוחי האדמה עם שמן הזית והפפריקה.
שמים את תפוחי האדמה בתבנית על גבי נייר אפייה ואופים כחצי שעה, עד שתפוחי האדמה רכים מבפנים.

ערך תזונתי:
בתפוח אדמה אפוי בשמן אחד (100 גרם) יש 136 קלוריות, 2 גרם חלבון, 4.6 גרם שומן, 21.2 גרם פחמימות, 0 גרם כולסטרול, 1.9 גרם סיבים תזונתיים.

אז תאכלו הרבה צ'יפס ושיהיה לכם יום צ'יפס שמח!



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות