יום האייס טי- 10 ביוני

לא רק שאייס תה (או אייס טי) מרענן ביום קיץ חם, יש לו גם כמה יתרונות בריאותיים גדולים ואפשר ליהנות ממנו גם בהרבה טעמים שונים. ה-10 ביוני הוא יום התה הקר וזהו תירוץ מצוין ליהנות המשקה המרענן הזה! אל תפחדו להוסיף קצת לימון או סוכר לפי טעם, או אפילו ג'ינג'ר שיעזור אם אתם סובלים מכאב גרון.
את האייס טי אפשר לקנות ארוז בבקבוק או פחית, מעורבב עם סירופים שונים בטעמים כמו לימון, פטל, ליים, פסיפלורה, אפרסק, תפוזים, תות, דובדבנים ועוד.

המתכונים המודפסים העתיקים ביותר של אייס טי מתוארכים לשנת 1870. שניים מספרי הבישול המוקדמים ביותר עם מתכונים להכנת תה קר הם ספר הבישול  Buckeye Cookbook מאת Estel Woods Wilcox, שפורסם לראשונה ב -1876, והספר Housekeeping in old Virginia מאת מריון קבאל טיירי, שפורסם לראשונה בשנת 1877.

מתכון של אייס טי מתוך הספר Housekeeping in old Virginia, 1877
התה הקר התחיל להופיע בארצות הברית במהלך שנות ה-1860. בתחילת שנות השבעים הוא החל כבר להופיע גם בתפריטים של בתי מלון ובדוכנים בתחנות רכבת, בעיקר בדרום ארה"ב. הפופולריות שלו צברה תאוצה אחרי שהוא הוצג ביריד עולמי בשנת 1904 בסנט לואיס על ידי ריצ'רד בלצ'נדן (Richard Blechynden). 
הפופולריות של התה הקר בארצות הברית הובילה ליצירת ערכות של סכו"ם מותאם למשקה: כפית תה הקרח היא כפית עם ידית ארוכה, מתאימה לערבוב הסוכר בתוך הכוסות הארוכות. 
איך חוגגים את יום התה הקר?
בדרך כלל ה-10 ביוני הוא יום חם, לכן הדרך הטובה לחגוג את היום היא בשתיית תה קר מצנן ומרענן בטעמים שונים.




 ה-10 ביוני הוא גם יום פורטוגל וגם יום האגרול

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות