יום החד קרן הבינלאומי- 9 באפריל

אחד היצורים המיתולוגיים הקסומים והאהובים ביותר, על ילדים ומבוגרים כאחד, הוא החד קרן. החד קרן מסמל טוהר וקסם ומופיע בסיפורים ואגדות רבים. חד קרן הוא סוס או תיש עם קרן על מצחו שיש לה תכונות קסומות ואציליות.
החד קרן הוא חלק מהמיתולוגיה של אירופה העתיקה. משערים שכאשר אנשים מבריטניה וצרפת ביקרו באפריקה וראו קרנפים בפעם הראשונה, הם סיפרו כשחזרו על חדי הקרן שראו. לפי אמונות המזרח, בקרנו של הקרנף יש כל מיני סגולות, כמו שיפור האון הגברי, ומכאן הגיע הסיפור על חד הקרן והקרן בעלת הסגולות שלו.


ביהדות גם אפשר למצוא מקור אפשרי לחד קרן: בדברי התלמוד (שבת כח, ב): "אמר רב יהודה: שור שהקריב אדם-הראשון, קרן אחת הייתה לו במצחו, שנאמר (ספר תהילים, פרק ס"ט, פסוק ל"ב) "וְתִיטַב לַיהֹוָה מִשּׁוֹר פָּר מַקְרִן מַפְרִיס". גם בגמרא מסופר על בעל חיים בשם 'תחש' שהתגלה לבני ישראל במדבר, שגם לו היתה רק קרן אחת בלבד. 


בתמונה: הציור ג'וליה פארנזה עם חד קרן, של הצייר דומניצ'ינו, שנת 1602

לפי האגדה, את חדי הקרן אפשר לראות רק בקרב בתולות והן היחידות שיכולות להתקרב אליו.

בויאטנם ולאוס שבדרום מזרח אסיה יש חד קרן אמיתי: הסאולה הוא יונק יחיד במינו ונדיר במיוחד, סוג של בקר שחי ביערות ונקרא "חד הקרן של אסיה". השם השני של הסאולה הוא שור וו קואנג והוא נמצא בסכנת הכחדה חמורה.

החד קרן הוא החיה הלאומית של סקוטלנד. הם אימצו אותו כחיה הלאומית שלהם במאה ה-14, בגלל שהאמינו שהחד קרן הוא האויב של האריה ויכול להביס אותו, והאריה הוא סימלה של אנגליה.





החד קרן הופיע בכמה סרטים כמו בסרט "בלייד ראנר", של הבמאי רידלי סקוט, שבו מופיע החד קרן בחלומו של הגיבור ורומז לו שהוא אנדרואיד.
בסדרת הספרים "הארי פוטר" של ג'יי. קיי. רולינג, מופיע החד קרן בתור חיה תמימה שמי ששותה את הדם שלה מקבל תכונות פלאיות, אבל חייו מקוללים. חדי הקרן מתוארים בספרי הארי פוטר כלבנים יותר מהשלג, חשדנים ובעלי דם דמוי כספית. הם מתרחקים מבני אדם אבל לבנות קצת יותר קל להתקרב אליהם, בעיקר אם הן מציעות להם קוביות סוכר.
הסרט "אגדה" בכיכובם של טום קרוז ומיה שרה סובב סביב יצורי החד-קרן. חד-קרן מופיע גם בספרי דברי ימי נרניה של קלייב סטפלס לואיס ובסרט אבק כוכבים ובסרט סודות אחוזת הירח.

יום החד קרן נוצר כדי לחגוג לכבוד היצורים הקסומים האלה ולהיזכר כמה כיף להאמין לפעמים בקסמים.

דפי צביעה של חד קרן                                         אנימציות של חד קרן




ה-9 באפריל הוא גם יום העתיקות

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות