יום דגני הבוקר- 7 במרץ

מה דגני הבוקר האהובים עליכם? יש מאות סוגים של דגני בוקר, מתוקים, מלוחים, או לא זה ולא זה, דגני בוקר עם סיבים מלאים, עם צבעי מאכל, ממולאים בשוקולד, בצורות שונות, פשוט אין לזה סוף.
יום דגני הבוקר מכבד את המצאתם של האחים ויליאם וג'ון קלוג (המייסדים של חברת Kelloggs) מסוף המאה ה-19 שהמציאו את הקורנפלקס ממש בטעות.
איך הומצא הקורנפלקס?
התירס היה מרכיב חשוב ועיקרי בתזונתם של בני ההופי, הילידים של אמריקה. 
המצאתו בטעות של הקורנפלקס מביאה אותנו אל השנים המאוחרות של המאה ה- 19, כאשר משלחת אדוונטיסטית (פרוטסטנטים המאמינים בהתגלות שנייה של ישו) החלה לפתח מזון חדש כדי שיתאים לסטנדרטים של התזונה הצמחונית שלהם.
חברי הקבוצה עשו נסיונות עם כמה סוגי דגנים כמו חיטה, אורז, שעורה ותירס.
ב-1894, ד"ר ג'ון הארווי קלוג, הממונה על בית ההבראה באטל קריק במישיגן שהיה גם הוא היה אדוונטיסט, השתמש במתכונים אלה כחלק ממשטר התזונה הצמחוני הנוקשה שגזר על הפציינטים שלו, אשר כלל גם איסור על אלכוהול, טבק וקפאין.

הרעיון של הקורנפלקס עלה בטעות כאשר ד"ר קלוג ואחיו וויל קית' קלוג, השאירו דייסת חיטה בתנור, שכחו ממנה ופנו לעיסוקיהם הבוערים בבית ההבראה שלהם.
כאשר הם חזרו אחרי יומיים הם גילו שהדייסה התייבשה והתיישנה, אבל מכיוון שהם מאד הקפידו על התקציב שלהם, הם החליטו לא לוותר עליה ולהמשיך עם תהליך העיבוד שלה. הם עברו על הבצק היבש עם מערוך, בתקווה להגיע לצורה של דפים ארוכים. להפתעתם, מה שהם קיבלו היה פתיתים, אותם הם קלו והגישו לפציינטים שלהם. אירוע זה קרה ב- 8 באוגוסט 1894, ופטנט הדגנים המרוסקים נרשם ב-31 במאי 1895.
ב- 1906 הם מצאו משקיעים והקימו חברה להכנת קורנפלקס ששינתה את שמה ל"קלוגס" (חברת הקורנפלקס הידועה והמצליחה עד היום) ב- 1922.
מיליוני אנשים ברחבי העולם אוכלים דגני בוקר לארוחת בוקר ויש כאלה שגם לארוחת ערב או ארוחת ביניים. בין כל סוגי דגני הבוקר יש דווקא כאלה בריאים שמכילים דגנים מלאים, סיבים וחלבון.


הידעת? כמו פתיתי השלג, גם פתיתי הקורנפלקס שונים אחד מהשני ואין שניים שהם זהים.

כמה פתיתי קורנפלקס יש בקופסה? האמן לוק סטפנסון ספר ומצא שבקופסה של קורנפלקס של קלוגס (500 גרם) יש 7,122 פתיתים. הוא גם צילם חלק מהם כדי להראות כמה צורתו של כל פתית יחידה ומיוחדת.
 בלונדון יש בית קפה שבו מגישים רק קורנפלקס מכל העולם (קישור)
כל מה שצריך לעשות כדי לחגוג את יום דגני הבוקר זה לקחת קערה, למלא אותה בדגני הבוקר האהובים עליכם, לשבת על הספה עם הרגליים למעלה ולאכול בכיף. 
מקור התמונה: Kelloggs

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות