יום האושר הבינלאומי- 20 במרץ

יום האושר הבינלאומי הוצג על ידי העצרת הכללית של האו"ם בשנת 2012 וצוין בפעם הראשונה בשנת 2013, באמצעות סמינרים, הרצאות עם טיפים חינוכיים וכלים במטרה לחנך ולהגביר את המודעות הציבוריות ליתרונות של האושר. 


הרעיון המקורי הגיע מממלכת בהוטן באזור ההימלאיה של אסיה. שם נחשבת האוכלוסייה למאושרת ביותר בעולם בגלל הגישה ההוליסטית לחיים והחשיבות שהיא מייחסת לשלומם של אנשים וקהילות, יותר מאשר לעושר חומרי.

דו"ח האושר העולמי 2021 מתמקד בהשפעות של COVID-19 ובאופן שבו אנשים בכל רחבי העולם הצליחו להתמודד איתו. המטרה הייתה כפולה, ראשית להתמקד בהשפעות של COVID-19 על מבנה ואיכות חייהם של אנשים, ושנית, לתאר ולהעריך כיצד התמודדו ממשלות בכל העולם עם המגפה. בפרט, הם ניסו להסביר מדוע מדינות מסוימות עשו כל כך הרבה יותר טוב מאחרות.
אז מי המדינה המאושרת ביותר בעולם בשנת 2020? בפסגה נמצאות מדינות סקנדינביה, כשפינלנד מככבת במקום הראשון. זאת העשירייה המובילה במדד האושר: 
1. פינלנד, 2.איסלנד3. דנמרק, 4. שוויץ, 5. הולנד, 6. שבדיה, 7. גרמניה, 8. נורבגיה, 9. ניו זילנד, 10. אוסטריה. ישראל נמצאת במקום לא רע: במקום ה-11, מעל מדינות מערביות רבות כמו ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה וצרפת. 

המדינות העצובות ביותר בעולם הן ירדן, זימבאבווה וטנזניה.

קישור ל- World Happiness Report

הדירוג מתבסס על שישה קריטריונים: התוצר הלאומי, ההוצאה לבריאות, חירותם של התושבים, נדיבות, תמיכה חברתית והיעדר שחיתות בממשל ובעסקים.
יום האושר הבינלאומי הוא תזכורת שימושית לכולנו שאושר כללי לא נובע דווקא מקנייה וצריכה, או מלהיות מפורסם או זוהר - אלא לעתים קרובות מחברים, בני משפחה ורווחה רגשית.

הפרסומות אומרות לנו שאם נקנה כמה שיותר נהיה מאושרים, הסלבריטאים מציגים לנו תמונה זוהרת של יופי וחיוכים מאושרים, אבל האם זה אמיתי? מה באמת עושה אותנו מאושרים?

לכבוד יום האושר, נאחל לכם שיהיה לכם יום מאושר!



ה-20 במרץ הוא גם יום המקרוןיום הצפרדע וגם יום הרביולי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות