יום האחורה- 31 בינואר

תודה שקראתם עד כאן!


יום האחורה הוא היום שבו עושים הכל הפוך, מאחורה לקדימה! 

זה היום שבו עושים הכל מהסוף להתחלה, או הפוך.




יש כל מיני דרכים לחגוג את היום הזה: ללכת אחורה, ללבוש את הבגדים כשהחלק האחורי מלפנים, לכתוב, לדבר או לקרוא מהסוף להתחלה.

אפשר גם לשנות את סדר היום שיהיה הפוך: להתחיל עם פיג'מה במיטה ולסיים בערב בעבודה. להתחיל את היום בארוחת ערב ולסיים עם ארוחת בוקר. לאכול קודם קינוח ואחר כך את הארוחה.
אפשר להגיד לאנשים "ביי" כשנפגשים ו"היי" כשנפרדים. לענות לשיחת טלפון ב: "להתראות! תודה שהתקשרת!" ולסיים את השיחה ב: "שלום, איך אפשר לעזור לך?".

דוגמא מעניינת בהיסטוריה של עשיית דברים הפוך היא של לא אחר מאשר אחד האמנים הידועים בעולם, לאונרדו דה וינצ'י. דה וינצ'י היה כותב ביומניו בכתב מראה, כשהטקסט בכיוון ההפוך וניתן לקרוא אותו רק מול המראה. יש מספר תיאוריות מדוע דה וינצ'י עשה זאת. יכול להיות שזה בגלל שזה היקשה על אנשים לגנוב את רעיונותיו, או שהוא יכול היה להסתיר את עבודתו כדי למנוע רדיפות דתיות. תיאוריה אחרת היא שהאמן פשוט רצה למנוע כתם של דיו, כי כאשר כותבים משמאל לימין ביד שמאל, היד הכותבת "מורחת" את הדיו ודה וינצ'י היה שמאלי. 



בקיצור, זה יום מגניב מאד לצאת מהשגרה ומהחיים הנורמליים והמרובעים. גם אם זה נראה כמו יום טיפשי, יש מאחוריו משמעות עמוקה והזדמנות לבחון את ההרגלים שלנו מחדש.



ה-31 בינואר הוא גם יום הזברה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות