יום המהגרים- 18 בדצמבר

יום המהגרים הבינלאומי הוא יום של סולידריות עולמית עם מהגרים. היום הוכרז באמנה הבינלאומית של האו"ם על זכויותיהם של המהגרים, בשנת 1990. בפעם הראשונה הוא נחגג בשנת 1997 ורק 17 שנים לאחר מכן, אחרי התלכדות של מהגרים ותעמולה בנושא, הוא נחגג שוב. גם היום כמעט אף אחד לא יודע על קיומו של היום הזה, כולל המהגרים עצמם.

יום המהגרים הוא חגם של 232 מיליון אנשים שאמרו לעצמם "נמאס לי מהמקום הזה" וקפצו על מטוס עם כרטיס בכיוון אחד, או על אוניה או סירה רעועה.
יש המון מהגרים שעזבו מרצונם בשביל למצוא הזדמנויות חדשות, אבל יש גם כאלה שנאלצו לעזוב את מולדתם לא מרצונם,  בגלל מלחמה, רעב, אסון טבע או סחר בבני אדם. 
בגלל שינויי האקלים, צפוי מספר המהגרים לעלות בשנים הקרובות. אנשים שחיים במקומות שמועדים לסבול מהצפות בגלל עליית גובה מי האוקיינוסים למשל, עלולים להגיע למצב שבו יצטרכו לעזוב את המקום בו הם חיים ולהתחיל את חייהם במקומות חדשים.
נושא המהגרים הוא מאד רגיש. לא קל לקלוט מהגרים חדשים, בטח בתקופה לא שקטה כמו בימינו. אבל יש לזה גם צד חיובי- למהגרים נולדים מיליוני תינוקות במדינות הקולטות והם יהיו משלמי המס העתידיים שיעזרו במימון הפנסיה והביטוח הלאומי של המקומיים.

ה-18 בדצמבר הוא גם יום השפה הערבית

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות