יום האנדרדוג- יום שישי השלישי בחודש דצמבר

תנו כבוד לגיבורים האלמונים, אלה שאף אחד לא מצפה מהם שינצחו, אלה שמנצחים כנגד כל הסיכויים אבל בשקט בשקט, בלי תשומת לב. אלה הם האנדרדוגים, האנשים שתמיד מצפים מהם להפסיד או להיכשל עד שהם מוכיחים אחרת.
ההיסטוריה של יום האנדרדוג
המילה אנדרדוג (underdog) במקור מתייחסת לאנשים שעבדו בבניית ספינות בתחילת המאה ה-19, שעמדו בתוך בור חשוך ועזרו לאנשים שלמעלה לנסר קרשים. אלה שלמעלה נקראו אוברדוג (overdog) והם היו קיבלו את הקרדיט על העבודה הקשה, בעוד שאלה שמתחתם, האנדרדוגים, היו מקבלים נסורת ולכלוך על הראש.
בשנת 1976 ייסד פיטר מולר את יום האנדרדוג שמטרתו לתת כבוד לכל העובדים השקופים, אלה שעובדים קשה ולא מקבלים תמורה הולמת לעבודתם וגם לא קרדיט או תודה.

בימינו האנדרדוגים הפכו להיות פופולריים בתרבות. אף אחד לא ציפה מסוזן בויל, הזמרת מסקוטלנד, להגיע למקום הראשון בתכנית הבריטית Britain's Got Talent. גם מפורסט גאמפ, הילד הנכה בעל המוגבלות השכלית, לא ציפו שיגיע בריצה לנבחרת הפוטבול האמריקאית, יזכה לכבוד מהנשיא וישרת בוייאטנם.
אנחנו אוהבים את סיפורי סינדרלה, הסיפורים של האנשים שהתחילו מלמטה והגיעו לפסגה. התכנית דה וויס למשל מבוססת על תחרות שהקריטריון הראשון שלה הוא הקול בלבד, והמתמודדים הם הרבה פעמים אנשים שהתחילו ממקום לא כל כך מבטיח ולא האמינו שיגיעו רחוק. 
האנשים האלה, אלה שהמורה תמיד אמרה להם שלא יצא מהם כלום, הם הרבה יותר חביבים בעינינו מאלה שמרגע שנולדו סימנו אותם ככישרונות עילאיים והשקיעו בהם הון כדי שיממשו את הציפיות. יותר קל להזדהות עם האנדרדוגים, אלה שהם לא מושלמים, שעושים טעויות, שהיו להם כשלונות מפוארים. בינינו, מי מאיתנו לא חולם על הרגע הזה שבו נזכה לתהילה וכולם יבינו שאנחנו לא סתם כלומניקים, ואיזה כוכבים אנחנו? הרגע הזה שנהפוך לסטארים ונראה לכל מי שזלזל בנו אי פעם מאיפה משתין הדג.

בעולם העבודה אי אפשר בלי האנדרדוגים. אמנם הם צנועים ושקטים, אבל בלעדיהם אי אפשר. הם עוזרים מאחורי הקלעים לאלה שמקבלים את התהילה על הבמה, אבל איך אפשר בלעדיהם? תדמיינו את באטמן בלי רובין, את שרלוק הולמס בלי ווטסון, או את רובינזון קרוזו בלי ששת? הם לא יצליחו בחיים...

איך חוגגים את יום האנדרדוג?
אחת הדרכים הטובות ביותר לחגוג את יום האנדרדוג היא להיפגש עם חברים ולצפות בסרטים שהכוכב שלהם הוא אנדרדוג, כמו קראטה קיד, הסרטים של רוקי, שרלוק הולמס, פורסט גאמפ, קונג פו פנדה ועוד.
אפשר גם לעשות מסיבת תחפושות של אנדרדוגים שהמשתתפים בה מתחפשים לאנדרדוגים מפורסמים.

לסיום, אל תשכחו את הציטוט של מייקל ג'ורדן- "נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיי, וזו הסיבה שאני מצליח".
סוזן בויל, הזמרת הסקוטית שזכתה ב-2009 בתחרות "Britain's got talent" 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות