יום המלאך- 22 באוגוסט

המלאכים מסמלים את מעשי החסד ברחבי העולם. כל מעשה של חסד, גדול וקטן, לעולם אינו מבוזבז. כל אחד יכול לעשות מעשה של חסד לעולם שיביא אנרגיות טובות ויגרום לטוב להתגלגל ולהמשיך הלאה. ב-22 באוגוסט, יום מלאך הלאומי מעודד מעשים טובים וחסד כלפי אחרים. על ידי תמיכה בנזקקים ומתן השראה לאחרים לעשות חסד, אנו מציגים מעשה של מלאך כאן עלי אדמות. 
הסופרת האמריקאית ג'יין הווארד פלדמן חשה גם היא בנוכחותם של מלאכים. אחרי הכל, האתר שלה טוען שמלאכים נתנו לה את ההשראה ליצור את היום הזה. היא התחילה את היום הזה בשנת 1993 כדי לעודד אנשים לבצע מעשים קטנים של חסד, ועם השנים, הפופולריות של היום הזה, שבאנגלית נקרא 'Be an angel day' גדלה בצעדי ענק. 
היהדות והנצרות מבססות את תפיסת המלאכים שלהן על התייחסויות בכתבים העבריים למשרתים אלוהיים ולצבאות השמימיים. שני מלאכים (מיכאל וגבריאל) מוזכרים בברית הישנה ושניים אחרים (רפאל ואוריאל) בספר הבשורות האפוקריפיות.
ישויות מסוג מלאכי תמיד הוכרו והונצחו, יש האומרים מאז שחר הציוויליזציה. דתות רבות מאמינות שמלאכים הם יצורים על טבעיים הפועלים כמגנים ושליחים, בין היתר.
המילה 'מלאך' באנגלית, angel, מגיעה מהמונח הלטיני 'אנג'לוס', שפירושו 'שליח אלוהים'. ישויות אלו לבשו צורות רבות באגדות העבר, והופיעו כיצורים דמויי אדם, מפלצות ואפילו גלגלי אש.
מלאכים החלו להיות מונצחים באמנות, בפיסול, בספרות ובכתבי הקודש, ועד המאה ה-4, גם הכנפיים שלהם הופיעו. אמנים אירופאים היו הראשונים שיצרו ציורים של יצורים כאלה, ועד המאה ה-12, גרסה זו של מלאכים הפכה פופולרית מאוד. יוצרים מפורסמים כמו מיכלאנג'לו, ברניני ושייקספיר הציגו באופן בולט מלאכים בעבודתם. עם זאת, ארכיאולוגים מצאו מזבחות שהוקדשו לאנשים בעלי כנף שלדעתם היו מלאכים מלפני תקופה זו.
כאשר חיילים בריטים וצרפתים נפצעו בשדות הקרב בזמן שנלחמו בגרמנים במהלך מלחמת העולם הראשונה, שני הצדדים סיפרו על כך שראו מלאכים. החיילים הצרפתים דיווחו שראו את מיכאל המלאך, בעוד שהבריטים חשבו שזה סנט ג'ורג'. מאמינים ששתי הישויות האלוהויות זהות לפי חלקי האוכלוסייה. המלאך המסתורי הזה שהם ראו נקרא מאוחר יותר מלאך מונס, על שם המקום שבו שני הצבאות דיווחו על הופעתו. בעולם המודרני, מלאכים אינם מוגבלים לרוחניות בלבד; הנוכחות שלהם מורגשת בכל מקום.

איך לחגוג את יום המלאך?

תהיו מלאכים למישהו - מיצאו דרכים שונות לתת לאנשים בחייכם לדעת שאתם רואים אותם ומעריכים אותם. תעזרו לאנשים שאיתכם בחיים לתקן דברים, תראו להם חיבה או פשוט תקשיבו לחברים שהיה להם אולי יום רע ובא להם לשפוך את הצרות שלהם באוזני מישהו. מחוות קטנות יכולות לעשות הרבה כדי לגרום לאנשים להרגיש מאושרים.
תהיו מלאכים גם לאנשים שאתם לא מכירים. להגיד תודה ולהיות אדיבים כלפיי אחרים זו מחווה שיכולה לעשות הרגשה נעימה ולתרום לאנרגיה חיובית בעולם, אנרגיה של מלאכים. גם להתנדב למען קשישים או אנשים בעלי מוגבלויות זאת אפשרות לעשות טוב בעולם הזה.
תהיו טובים לחברים הפרוותיים שלכם.  לא רק בני אדם צריכים אהבה וטיפול. בלו זמן איכות עם חיות המחמד שלכם, התנדבו במקלטים מקומיים לבעלי חיים, תעזרו לכלבים וחתולים למצוא בתים חדשים או אפילו תאמצו בעצמכם חבר פרוותי חדש.


ה-22 באוגוסט הוא גם יום הדגל הרוסי החדש וגם יום החלב הצמחי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות