יום הבולדוגים הם יפים - 21 באפריל

יום הבולדוגים הם יפים (באנגלית: Bulldogs Are Beautiful Day) הוא יום מיוחד שמוקדש לגזע הכלבים שאנשים רבים אוהבים לגדל כחיית מחמד.
מה שמיוחד בבולדוגים הוא בעיקר המראה המקומט של הפנים שלהם. יש להם פנים קצרות ושטוחות עם המון פרווה מקופלת וזה מה שופך אותם לכאלה מתוקים ופופולריים. 

ההיסטוריה של הבולדוגים
ההיסטוריה של הבולדוג האנגלי היא לא כל כך נעימה. במקור הגזע טופח כדי לסייע בלוחמת שוורים במאה ה-15 במשך מאות שנים. מכאן מגיע שמם של הבולדוגים - Bull (שור) Dog (כלב). הבולדוג שימש כפיתיון לשוורים, כי חשבו שגירוי השוורים לפני השחיטה תרכך את הבשר שלהם. הנוהג הזה הפך גם לספורט פופולרי אכזרי שבו היו משסים שוורים בכלבי בולדוג עד שהכלבים ו/או השוורים היו נפצעים קשה או נהרגים. 
באותן שנים, מגדלי כלבי הבולדוג היו מעודדים את התוקפנות שלהם כדי שיילחמו באכזריות בשוורים. המשקל הממוצע של בולדוג היה מגיע ל-50 קילוגרמים כדי שיהיו חזקים ויוכלו להתגבר על שור. לשמחתנו, השימוש בכלבים כפיתיון יצא בשנת 1835 אל מחוץ לחוק. מאז, נעלם כושר הלחימה של הבולדוג והם הפכו להיות כלבים נוחים, נאמנים ועדינים. המשקל הממוצע שלהם היום נע בין 23 ל-25 קילוגרמים. 
הבולדוג המודרני הוא עדין, חביב ובעל טמפרמנט יציב. הם אולי נמוכים, אך מסוגלים לעוצמה רבה והם נאמנים ואמיצים במיוחד בכל הנוגע לחבריהם האנושיים, במיוחד לילדים. הם יכולים להיות כלבי שמירה נהדרים. המראה השרירי והמתוח שלהם יכול להיות מאיים ואף על פי שהם בדרך כלל עצלנים, כאשר מתגרים בהם הם אינם חוששים להראות נוכחות.

באנגליה, כלב הבולדוג מלווה עד היום את ג'ון בול, דמות בידיונית שמסמלת את המדינה שצוירה לראשונה בשנת 1712.
בארה"ב הבולדוגים מדורגים במקום הרביעי כגזע הכלבים הפופולרי ביותר. הבולדוג הוא גם קמע אהוב שמשמש בקבוצות ספורט, בחיל הנחתים האמריקאי, באוניברסיטת ייל ועוד. 
הבולדוג הצרפתי הוא גזע קטן של הבולדוג האנגלי שפותח במקור בצרפת. בין התיאוריות על ההתפתחות של הגזע קיימת הסברה שבמאה ה-19, נשים מאנגליה לקחו איתן בולדוגים קטנים כשחיפשו עבודה בצרפת באריגה. במקומות בהם הן התיישבו, הבולדוגים הפכו לפופולריים כלוכדי חולדות נאמנים והם התחילו להתרבות. הסיבה לכך שהיו קטנים יותר היא כנראה פגם גנטי שדווקא התחבב על אנשים וגרם להתרבות שלהם. 


איך חוגגים את יום הבולדוגים הם יפים?
ביום מיוחד זה מתקיימות תחרויות יופי של בולדוגים במקומות רבים. בעלי בולדוגים מפנקים אותם בחטיפים החביבים עליהם ובתבשילים טעימים. יש כאלה שקונים להם תלבושות חמודות וצעצועים. עוד דרכים לחגוג את יום הבולדוגים הם יפים הן להתנדב במקלט לחיות מחמד, לצאת לטיול עם הבולדוג שלכם בפארק, רצוי לבקר בפינת כלבים ששם הוא יוכל לשחק עם כלבים אחרים. הבולדוג נחשב לכלב עצלן יחסית, לכן 15 דקות הליכה יספיקו לו. אם תקחו אותו לגינת הכלבים, הוא בטח יעדיף לרבוץ ולהסתכל על הכלבים האחרים. אבל לא נורא, עדיין יהיה לו כיף.
ואל תשכחו- אם יש לכם בולדוג, היום זה היום לצלם תמונות שלו ולהעלות לרשתות החברתיות. 
יום הבולדוגים הם יפים

ה-21 באפריל הוא גם יום הגננת

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות