יום המודעות לגניבת חיות מחמד- 14 בפברואר

יום המודעות לגניבת חיות מחמד נוצר על ידי ארגון ההזדמנות האחרונה לבעלי חיים (Last Chance for Animals) בשנת 1988 כדי להעלות את המודעות לנושא גניבת חיות מחמד וללמד את הציבור איך לשמור על בעלי החיים שלהם בטוחים מפני גנבים חסרי מצפון.

גניבת חיות מחמד היא מכת מדינה. מדי יום מתפרסמות לצערנו מספר מודעות ברשתות החברתיות של אנשים שאיבדו את היקר להם מכל, את הכלב או החתול האהוב שלהם. חיות המחמד שבדרך כלל נגנבות הן כלבים, אבל הן יכולות להיות גם חתולים, תוכים וכל חיה אחרת.

גניבת חיית מחמד יכולה לקרות תוך שניות ספורות. הגנבים יכולים לקחת אותן מהחצר או המרפסת שלכם, אם קשרתם אותן מחוץ לחנות ללא השגחה או שהן הסתובבו בחופשיות בטיול בפארק. רוב גניבות חיות המחמד לא מדווחות, לכן קשה לדעת כמה כלבים וחתולים נגנבים מדי שנה, אבל לפי מספר ההודעות בקבוצות הפייסבוק של כלבים וחתולים אבודים, אפשר לראות שמדובר במספר גדול.

הסיבות הנפוצות לגניבת חיות מחמד (אזהרה: תוכן לא נעים)

תגמול: אחת הסיבות השכיחות ביותר לגניבת חיות מחמד היא כאשר כלבים נגנבים לצורך מכירתם למטרות רווח. כלבים גנובים נמכרים בדרך כלל לבעלים חדשים תמימים, או למגדלים פיראטיים שמגדלים ומרבים בחצר האחורית שלהם כלבים גזעיים שאפשר יהיה למכור את הצאצאים שלהם. כלבים שגדלו על ידי מגדלי החצר האחורית או מה שנקרא "מטחנות גורים" אינם זוכים לטיפול וטרינרי הולם ולעתים קרובות הם נאלצים לחיות בתנאי מחיה מזעזעים.

פיתיון או לחימה בקרבות כלבים: עוד מנהג מזעזע הוא להשתמש בכלבים בקרבות ביניהם כשאנשים מהמרים בכסף על הכלבים. לעיתים כלבים קטנים וחתולים נגנבים על מנת לשמש פיתיון לכלבים שיילחמו ביניהם.

כיצד להגן על חיות המחמד שלך מפני גניבה?

אף פעם אל תזלזלו. כמו שלעולם לא תשאירו תינוק או ילד קטן ללא השגחה, כך גם עם הכלב או החתול שלכם. תמיד תשמרו עליהם בבית, במיוחד כשאתם לא נמצאים. אל תשאירו את החיות שלכם ללא פיקוח בחצר. לוקח לגנבים רק דקה לגנוב אותן משם. אל תשאירו את הכלב שלכם באוטו לבד.

תדאגו לזיהוי חיות המחמד שלכם: חובה להשתיל שבב אצל וטרינר ומומלץ מאד לענוד להם קולר שיש בו תג עם השם והטלפון שלכם, למקרה שהכלב או החתול יצליח לברוח ויגיע לידיים של מישהו שרוצה לעזור.

ודאו שחיות המחמד שלכם מעוקרות או מסורסות; בעלי חיים מסורסים ומעוקרים נוטים פחות להתרחק מהבית כדי להסתובב ולהיות חשופים לסכנת כניבה.

תדאגו שיהיו לכם תמונות עדכניות של חיות המחמד שלכם, למקרה שחלילה תצטרכו למצוא אותם. תדאגו שהרישיונות שלהם יהיו בתוקף.

היו מודעים לאנשים זרים באזור שלכם ודווחו על כל דבר חריג, כגון פעילויות חשודות בשכונה או גל של חיות מחמד נעדרות, למשטרה המקומית ולבקרת בעלי חיים.

מה לעשות אם חיית המחמד שלך נעלמה?

תתקשרו למשטרה; אם חיית המחמד שלכם נגנבה, בקשו להגיש דוח כדי שיהיה תיעוד של הגניבה. גניבת בעלי חיים היא לא חוקית וניתן להגיש תלונה במשטרה על כך. 

פרסמו הודעות על היעלמות חיית המחמד בכל מקום אפשרי ברשתות החברתיות. הוסיפו לפרסום תמונה עדכנית וכל פרט מזהה כמו קולר, כתמים מיוחדים, ותיאור של ההתנהגות של הכלב כלפי אנשים זרים, כדי שאם מישהו ימצא אותו, הוא יוכל ללכוד אותו בשבילכם ולהחזיק אותו עד שתגיעו לקחת אותו. דוגמא לקבוצת עזרה במציאת כלבים בפייסבוק: כלבים אבודים

תלו בשכונה שלכם ובכל מקום שהכלב עשוי להגיע אליו מודעות "הלך לאיבוד" עם תמונה עדכנית של הכלב או החתול שלכם יחד עם פרטי קשר מדויקים שלכם.

צרו קשר עם ארגונים למען בעלי חיים, כמו פטרואה.

היו מודעים להונאות! אנשים עשויים לטעון שיש להם את חיית המחמד שלכם ולהתעקש על תגמול לפני שיעבירו לכם אותה. אם זר מתקשר ואומר שמצא את חיית המחמד שלך, ודא שהוא נותן לך תיאור מפורט מאוד של חיית המחמד שלך ושולח תמונה שלו.

עוד משהו - אם אתם רואים כלב מסתובב חופשי ברחוב, דווחו ברשתות החברתיות כדי שבעליו יבואו לאסוף אותו ולשמור עליו, או שאם אתם יכולים, שימרו עליו עד שהבעלים שלו יגיעו והסבירו להם כמה מסוכן לתת לכלב להסתובב לבד ברחוב כשתופעת גניבת הכלבים כל כך נפוצה.

ה-14 בפברואר הוא גם יום ולנטיין וגם יום הגלגל הענק

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. מאוד עוזר לי לקיום החיים על פני כדור הארץ

    השבמחק
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)