יום השוקולד מנטה- 19 בפברואר

אפשר לשלב שוקולד עם המון דברים, וכמעט תמיד הם יצאו מוצלחים, אבל אחד השילובים המוצלחים והמרעננים ביותר הוא שוקולד המנטה, שהוא שילוב של שוקולד ונענע.

לשילוב של השוקולד עם הנענע יש יתרונות רבים, לא רק בגלל הטעם המדהים שלו אלא גם יתרונות תזונתיים בריאותיים.

בשוקולד יש הרבה מרכיבים טבעיים שעוזרים לגוף מבחינה בריאותית. הוא עוזר למוח לייצר סרוטונין ודופמין וכך משפר את מצב הרוח. יש בו פלבונואידים שמשפרים את בריאותם של העורקים ומפחיתים דלקות וגם תיאנינים אשר מונעים את התרבות החיידקים בפה ומגינים על השיניים מפני עששת ודלקות חניכיים. 

לנענע יש גם יתרונות רבים. קודם כל הנענע היא עשב חזק וארומטי המסייע לעיכול ומרענן את הנשימה. על עלי הנענע יש בלוטות שמכילות שמן ריחני שמכיל את החומר מנתול, שמשמש ברפואה (בעיקר ברפואת השיניים), בארומותרפיה וכתבלין למזון. 

עכשיו תשלבו את השוקולד עם המנטה ותראו כמה השילוב הזה חזק.

ההיסטוריה של השוקולד מנטה

היוונים והרומאים הקדמונים העריכו את הנענע בזכות יכולתה לסייע בעיכול, לרענן את הנשימה ולהוסיף טעם למזונות רבים ושונים. היוונים הקדמונים היו מכסים את המתים שלהם בעלי מנטה כדי למנוע ריחות רעים מהגופות הנרקבות. לפי המיתולוגיה היוונית, האדס אל השאול היה בקשר רומנטי עם נימפה בשם מנטה. אשתו של האדס, פרספונה, גילתה את הקשר ביניהם ומרוב כעס כישפה את הנימפה והפכה אותה לצמח תבלין מתקתק, המנטה.

עד סוף המאה ה-19 לא היה קיים שוקולד בטעם מנטה. בשנת 1920 פתח הנרי קסלר את חברת York Cone (גביע יורק) שיצרה גביעי ופל ובשנת 1940קציצות השוקולד במנטה שלו נכנסו לתמונה. בשנת 1988 רכשה חברת הרשי את החברה York Cone ומאז היא מייצרת את ממתק המנטה בשוקולד.

למרות שחברת יורק הייתה הראשונה כנראה שהפכה את תערובת השוקולד והנענע לפופולארית, יש עוד כמה חברות שמייצרות את השילוב הנהדר הזה בהצלחה.

את יום השוקולד מנטה יצר איגוד הקונדיטורים הלאומי האמריקאי (US National Confectioners Association) והוא נחגג מדי שנה בפעילויות שונות, שבהן בעיקר מקדמים את מכירת ממתקי השוקולד מנטה לאנשים שאוכלים אותם בשמחה רבה.

איך לחגוג את יום השוקולד מנטה?

היום זה היום לשלב במאכלים שלכם שוקולד ומנטה. אתם יכולים לקנות שוקולד מנטה מוכן, או להכין בעצמכם מאכלים שמכילים את שני המרכיבים האלה כמו עוגת שוקולד ומנטה, או מוס שוקולד עם מנטה ועוד. 


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות