יום משיכת החבל הבינלאומי - 19 בפברואר

משיכת החבל היא אחד מענפי הספורט הפשוטים ביותר, אך עם ההיסטוריה הארוכה ביותר, שהיו פופולריים בתרבויות רבות מסביב לעולם.
משיכת חבל היא תחרות ספורט שבה שתי קבוצות מתחרות אחת בשנייה במבחן חוזק באמצעות משיכה של חבל, כל קבוצה בקצה אחר. הקבוצה שמצליחה למשוך את כל הקבוצה שאוחזת בקצה השני אל מעבר לקו האמצע, היא מנצחת.

מקורות משיכת החבל אינם בטוחים, אולם ידוע שענף הספורט הזה היה נהוג בקמבודיה, במצרים העתיקה, ביוון, בהודו ובסין.
במאות ה-8 עד ה-5 לפני הספירה, בסין בתקופת שושלת שאנג היה המפקד הצבאי של מדינת צ'ו משתמש במשיכת חבל, תחת השם "משיכת קרס" (牽 鉤), כדי לאמן לוחמים. בכל קצה חבל היו 500 אנשים ולכל צד היה צוות מתופפים משלו שעודד את המשתתפים.
עדויות ארכיאולוגיות מראות שמשיכת חבל הייתה פופולרית גם ביוון העתיקה וגם בהודו במאה ה-12.

ברוב התרבויות יש התייחסות לתחרויות חוזק הכרוכות במשיכה בכיוונים מנוגדים שניתן למצוא על גילופי אבן, בטקסטים ובאגדות עתיקות. הוויקינגים השתמשו בעורות של בעלי חיים שנמתחו מעל בור אש, כדי לתת תמריץ נוסף למשוך.

כשספינות גבוהות היו נפוצות בים, משיכת החבל הייתה דרך נפוצה עבור המלחים להראות את כושרם הגופני עם חבלי הספינה הכבדים.

הספורט היה חלק מהמשחקים האולימפיים בין השנים 1900 עד 1920. למרות שמשיכת החבל היא כבר לא ספורט אולימפי, עדיין מתקיימות תחרויות רבות בין קבוצות בארגונים רבים בכל העולם. יש תחרויות מאורגנות של משיכת חבל במשקלים שונים, עם כללים מוגדרים ויש גם משחקי משיכת חבל ספונטניים שמתקיימים בימי ספורט או בטיולים של בתי ספר, במקומות עבודה, בצבא וכו'.
תחרות משיכת חבל שבה המפסיד נופל לבוץ (גירסה שעדיפה על פני הגירסה הויקינגית, עם בור האש)
מספר האנשים שמשתתפים בתחרות יכול להשתנות ממעטים בלבד לקהל גדול, כאשר השיא העולמי למשיכה יחידה עומד על 1,574 משתתפים. זה לא מפתיע שלאירוע כל כך פופולרי יש יום שנתי משלו; יום משיכת החבל הבינלאומי. ברחבי העולם מתקיימים היום משחקים רבים, ואם תרצו לחגוג את היום הזה, הצטרפו למשחק משיכת חבל, ארגנו משחק משלכם או לכו לצפות ולעודד.

ה-19 בפברואר הוא גם יום האי שפיות הזמנית 
וגם יום השוקולד מנטה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות