יום המרק הביתי- 4 בפברואר

ה- 4 בפברואר הוא בדיוק היום להתחמם עם מרק, לכבוד יום המרק הביתי הלאומי. המרק הוא אחד מהמאכלים שמספקים בסיס עשיר של טעם והיסטוריה. 

לפני עידן התחבורה המודרנית, מרק היה תוצר של מאכלים זמינים באזור. מסיבה זו קיימים כיום אלפי מתכוני מרקים. לכל אזור בעולם יש את המרקים שלו.

לדוגמא- המטבח הפולני והרוסי מייצרים מרקי סלק (בורשט), תפוח אדמה ופטריות חורש- ירקות שהיו זמינים וניתן היה לקטוף אותם באזור. באזורים שקרובים לים אפשר למצוא מרקי דגים. באנדלוסיה שבספרד היה מאד פופולרי מרק הגספצ'ו שהיה מורכב ממרכיבים פשוטים שהיו מצויים באזור: לחם יבש, שום, שמן זית, מלח וחומץ. לאחר שכריסטופר קולומבוס גילה את אמריקה בשנת 1492 הוא הביא איתו לספרד את העגבנייה והפלפל והם הפכו לחלק בלתי נפרד מהמרק.

מרקים רבים מציעים גם תכונות מרפא. מה שנחשב בעבר לסיפור של נשים, מרק עוף, זוכה כעת לגיבוי של הקהילה המדעית.  מרק עוף עוזר להקל על תסמיני ההצטננות. אֵיך? ובכן, מדענים מאמינים שקערת מרק עשויה להפחית את דלקת הריאות מכיוון שהוא מאט את פעילותן של כדוריות הדם הלבנות שגורמות לדלקת. הם לא יכלו להצביע על המרכיבים המדויקים שעוזרים להילחם בדלקת, ויכול להיות שאלה בעיקר הירקות. (מקור

אבל זה לא כל מה שמרק ביתי עושה. כל בשלן מכיר את המרכיב החשוב ביותר שנכנס לכל סיר מרק רותח. הם שומרים את המרכיב במקום בו הוא עושה את העבודה הטובה ביותר. בזמן שהם עובדים, הם מתבלים את המרק מכל הלב ומעניקים לו את מידת האהבה הנכונה בכל פעם. בין אם הם מוסיפים למרק אטריות או ירק, ציר או שמנת, כל טבח יודע שמה שחשוב זה האהבה שהוא מכניס למרק. לכן מרק ביתי הוא המרפא הכי טוב.

מרק ביתי הוא קל להכנה. אפשר לשים בו כל מה שאתם אוהבים ומוצאים בבית וכמעט תמיד הוא יצא טעים. אפשר להוסיף למרק שקדי מרק, אטריות או כל מיני חטיפים כמו דגדגים או ביסלי (אבל אז הוא יהיה קצת פחות בריא). בין אם אתם צמחונים, טבעונים, רגישים לגלוטן או כל דבר אחר, תמיד תוכלו למצוא מרק שיתאים לכם. חוץ מזה, מרק תוצרת בית הוא אחד המאכלים הכי טעימים, מנחמים וכיפיים שיש- מישהו רוצה להתווכח על זה?

איך לחגוג את יום המרק הביתי?

ספרו לנו על המרק הביתי האהוב עליכם. שתפו מתכון או זיכרון. אספו את המשפחה או החברים לאכילת מרק משותפת או שאם זה לא מתאפשר, שבו לכם לבד עם מרק מנחם, שאפו את האדים שיוצאים ממנו והעלו זכרונות. 

ה-4 בפברואר הוא גם יום העצמאות של סרי לנקהיום הסרטן  ויום ההולדת של פייסבוק

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות