יום ההערכה למזגן - 3 ביולי

המצאת מיזוג האוויר היא אחת מההמצאות הטובות ביותר בעולם, שכולנו מודים עליה ומוקירים אותה בלי סוף. המצאת המזגן לא סתם הובילה לשיפור הנוחות בחודשי הקיץ החמים - היא הפכה מקומות שאי אפשר לגור בהם למקומות שכן אפשר, שמרה על קשישים וחולים במיטות שלהם, שיפרה את איכות האוויר במקומות סגורים לאנשים עם אלרגיות קיצוניות, מאפשרת תנאי עבודה טובים יותר. היא הובילה לכך שברחבי העולם, פתחו אפשרויות חדשות בייצור, וכל כך הרבה יותר.


בעוד שהמצאות אחרות כמו רדיו ואינטרנט מקבלות רק יום הוקרה אחד בשנה, המזגן מקבל קצת יותר. ימי ההערכה למזגן הרשמיים מתחילים ב-3 ביולי ונמשכים עד ה-15 באוגוסט. 


ממציא המזגן הוא וויליס האווילנד קרייר. קרייר נולד ב- 1876 באנגולה שבמדינת ניו יורק בארה"ב ומת ב- 1950.
כשהיה בן 26, לאחר שסיים את לימודיו כמהנדס מכני, נקרא על ידי בעלי בית הדפוס והליטוגרפיה סאקט-ווילהלם שבברוקלין, ניו יורק, למצוא פתרון לחום והלחות ששררו בקיץ בבית הדפוס וגרמו לנזקים והפסדים; גלילי הנייר היו מתנפחים ומתקשים והדיו לא היה נספג בהם.
קרייר חקר את העניין והחליט לעשות פעולה הפוכה מפעולת החימום בחורף: אם בחורף כדי לחמם את האוויר מזרימים אותו דרך סלילים שקיטור נדחס לתוכם, אז כדי לקרר את האוויר יש להזרים דרך הסלילים מים קרים. ההמצאה הצליחה מעל המצופה- המים שבסלילים התעבו והצטברו כטיפות קטנות על הסלילים והטמפרטורה צנחה מטה.
ב- 17 ביולי 1902 הופעלה מערכת מיזוג האוויר הראשונה בעולם בבפאלו שבניו יורק. זאת הייתה לידתו של מיזוג האוויר בגלל התוספת של בקרת הלחות, מה שהביא להכרה על ידי הרשויות בתחום כי מיזוג אוויר חייב לבצע ארבע פונקציות בסיסיות: בקרת טמפרטורת, שליטה בלחות, בקרת זרימת אוויר ואוורור וניקוי האוויר.



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות