יום העצמאות של בלארוס- 3 ביולי

בלארוס היא מדינה שגבולותיה עם רוסיה ממזרח, אוקראינה מדרום, פולין במערב וליטא ולטביה בצפון. בעבר הייתה שייכת בלארוס לברית המועצות, ולאחר התפרקות ברית המועצות, בשנת 1991, היא הפכה למדינה עצמאית.
יש הקוראים לבלארוס "רוסיה הלבנה", אך ההיסטוריונים הבלארוסים מתנגדים לכך, מכיוון ש"רוסיה" הוא כינוי למדינת רוסיה שבירתה מוסקבה, ואילו המילה "רוס" היא כינוי עתיק לארץ הסלאבים המזרחיים שמרכזה היה בקייב ובלארוס רואה את עצמה כאחת מיורשותיה (ביחד עם רוסיה ואוקראינה).



לבלארוס אין מוצא לים. ברובה היא מישור עם גבעות עגלגלות, יערות עבותים וכפרים ציוריים, ובדרום שלה יש המון ביצות או ביצות שיובשו. אחד המראות הנפוצים בה הוא מראם של עצי השדר או הלִבְנֶה שגזעיהם לבנים ויש הטוענים שהשם "רוסיה הלבנה" ניתן לה בזכות עצים אלה. 
הערים הגדולות בבלארוס הן עיר הבירה מינסק, הומל, מוהליב, ויטבסק והורדנה.
בלארוס חוגגת את החג הלאומי שלה ב -3 ביולי לציון שחרורה בשנת 1944 מהחיילים הגרמניים הנאצים. במלחמת העולם הראשונה הייתה בלארוס אחד מהאזורים הסובייטיים שנפגעו באופן הקשה ביותר מהכיבוש הנאצי. רבע מתושביה, יהודים ולא יהודים נספו במלחמה. 209 מתוך 290 הערים במדינה, יותר מ-9,000 כפרים ו-85% מהתעשייה שלה נהרסו על ידי הנאצים. לאחר שהמלחמה הסתיימה נזקקה בלארוס לשיקום ממושך על ידי השלטונות. 



במשך כמה שנים, בלרוס חגגה את יום העצמאות שלה בתאריך 27 ביולי לכבוד הכרזת העצמאות שלה מברית המועצות בשנת 1990. אך בשנת 2006 נשאל העם במשאל אם הם מעוניינים לחגוג את יום העצמאות ב-27 ביולי או להעביר אותו ל-3 ביולי, יום השחרור מהכיבוש הנאצי. 88% מהאנשים העדיפו להעביר את החג לתאריך המוקדם יותר.
כנסייה במינסק

בתי מלון בבלארוס
ה-3 ביולי הוא גם יום ללא שקיות ניילון וגם יום ההערכה למזגן

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות