יום הפוקימון- 27 בפברואר

ב-27 בפברואר 1996 יצא לאוויר העולם פוקימון- משחק הוידאו של חברת נינטנדו היפנית.
הפוקימונים הם מפלצות כיס שהופיעו לראשונה בצבעים ירוק ואדום. הפוקימון הירוק יצא רק ביפן, והאדום יצא גם מחוץ ליפן. תכנן אותם סטושי טג'ירי, מתכנן משחקי מחשב יפני שגדל בטוקיו ואובחן כבעל תסמונת אספרגר.
בהתחלה היו 150 פוקימונים ו"מיו", מספר 151 שהיה לא ידוע או בר השגה. היום, בשנת 2020, יש 890 פוקימונים שמחולקים לשמונה דורות.

הפוקימונים הם יצורים בגדלים שונים עם תכונות ויכולות שונות. חלק ניכר מהם מבוסס על יצורים חיים כמו דינוזאור, עכבר, דג, ציפור ועוד, וחלקם על צמחים כמו עץ קוקוס, דוממים כמו ספל, קנקן תה, מחזיק מפתחות ועוד.
הפוקימונים מחולקים לשמונה עשר סוגים לפי התכונות ויכולות הלחימה שלהם: בדור הראשון הוצגו הסוגים: רגיל, אש, רוח, מים, אדמה, עשב, רעל, דרקון, חשמל, לחיצה, קרח, סלע, על חושי, חרק, מעופף ומתכת. בדור השני הוצגו גם האופל ובדור השישי הפיה (שהוצג כבר בדור הראשון אך ללא משמעות).
לפוקימונים יכולות לחימה מרהיבות וטבעיות כשלכל סוג יכולת שונה כמו: נשיפת אש, יריית מים, יצירת חשמל, הקפאה, טלקינזיס ועוד.
מי שמשחק בפוקימון נקרא מאמן פוקימונים. המאמן משיג את הפוקימונים בקרב פוקימונים שבו הוא לוכד אותם על ידי פוקדורים. אחרי שהפוקימונים בידיים של המאמן, הוא מאמן אותם ומחזק אותם כדי שיוכלו להילחם בפוקימונים של מאמני פוקימונים אחרים. כדי להתאמן נלחמים במכונים, מקומות שבהם המאמנים נלחמים נגד הפוקימונים של היריבים.
בעקבות הפופולריות הרבה של המשחק, יצאה בשנת 1997 סדרת אנימה לטלויזיה שעקבה אחרי ילד בן 10 בשם אש קטצ'אם מהעיר פאלט בהרפתקאותיו בדרכו להגשים את חלום חייו להפוך למאמן הפוקימונים הגדול בכל הזמנים.
בשנת 2016 יצא המשחק פוקימון גו, משחק וידאו מסוג מציאות רבודה, שמיועד לטלפונים חכמים, שבו השחקנים היו מחפשים את הפוקימונים במרחב הממשי שבו הם נמצאים, לוכדים אותם ומאמנים אותם במקומות אמיתיים שבהם התרחשו הקרבות במציאות רבודה.


איך לחגוג את יום הפוקימון?
היום זה היום שלכם להפוך למאמני פוקימונים. אם אין לכם את המשחק בטלפון החכם שלכם, הורידו את האפליקציה (בחינם) והתחילו ללכוד פוקימונים בכל מקום אליו אתם הולכים. אם אתם כבר מאמני פוקימונים, תוכלו להשתתף בחגיגות יום הפוקימון שמתחילות היום ונמשכות עד ה-2 במרץ בשעה 21:00 על פי שעון פסיפיק (PST) שמקדים את שעון ישראל ב-10 שעות, כלומר שהחגיגות התחילו כבר אתמול וימשכו לפי הזמן הישראלי עד ה-1 במרץ בשעה 23:00.
למידע נוסף על חגיגות יום פוקימון 
דפי צביעה של פוקימון

ה-27 בפברואר הוא גם יום התות שדה וגם יום דוב הקוטב

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות