יום הגולדן רטריבר - 3 בפברואר

היום אנחנו חוגגים לכבודו של אחד מחברינו הטובים והחמודים ביותר, שלא רק משמשים כחיות מחמד שאפשר לשחק איתן אלא גם מסייעים לנו באופן מקצועי פעמים רבות- כלבי הגולדן רטריבר.


הכלבים מגזע גולדן רטריבר, שבקיצור נקראים "גולדנים" הם כלבים בעלי פרווה ארוכה בצבע זהוב (מכאן שמם), שגודלם בינוני עד גדול ואופיים ידידותי ונוח.
הם לא מתאימים להיות כלבי שמירה בגלל שהם לרוב לא תוקפנים, אבל בגלל הסובלנות הרבה והפוטנציאל הגבוה שלהם לאילוף, הם משמשים לעתים קרובות ככלבי נחייה לעיוורים או כלבי ליווי לבעלי מוגבלויות. בגלל חוש הריח המפותח שלהם, גם במשטרה משתמשים בהם לגילוי חומרי נפץ והם מסייעים גם בציד.
הגולדן רטריברס הם אחד מהגזעים הפופולריים ביותר של כלבים בכל רחבי העולם.



שמם של הגולדן רטריבר נגזר מהמילה Retrieve שפירושה "להחזיר". במאה ה-19 הסקוטים החלו להשתמש בגזע הכלבים הזה במסעות הציד שלהם, לעזרה בהבאת הציד אשר נורה ונפל לעתים קרובות במקום רחוק ולא נגיש לציידים. הגזע גולדן רטריבר נוצר במקור מהכלאה של כלבי סטר שהיו משמשים לציד וכלבי ג'ון ניופאונדלנד שהובאו לבריטניה על ידי דייגים מהאי ניופאונדלנד שמצפון לאמריקה.

יום הגולדן רטריבר נוצר על ידי בעלת גולדן רטריבר בשם קריסטן שהבינה שאין שום יום שבו חוגגים לכבודו של גזע הכלבים הזה. היא ייסדה את יום הגולדן רטריבר ביום הולדתו של הכלב האהוב שלה.


ה-3 בפברואר הוא גם יום עוגת הגזר וגם חג הסצובון היפני

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות