יום עוגת השוקולד- 27 בינואר

יום עוגת השוקולד נחגג לכבוד העוגה הכי מועדפת על אנשים בעולם. העוגה שאיתה חוגגים הכי הרבה אירועים כמו יום הולדת, יום נישואין, מסיבת גיוס או מסיבת רווקות, חתונה ועוד ועוד היא עוגת שוקולד, כי היא גם הכי קלה להכנה וגם אהובה כמעט על כולם.
המתכון של עוגת השוקולד כולל בדרך כלל קמח, ביצים, סוכר, אבקת קקאו או שוקולד מריר (מה שנותן לעוגה את הטעם והצבע של השוקולד), שמן או חמאה וחומרי התפחה כמו סודה לשתייה (אם לא משתמשים בקמח תופח).
כמובן שאפשר להכין גם עוגת שוקולד טבעונית, ללא חלב וביצים, וגם עוגת שוקולד נטולת גלוטן ללא קמח.
אפשר גם להכין עוגת שוקולד בספל במיקרוגל בחמש דקות - קישור למתכון.

ההיסטוריה של עוגת השוקולד
בארה"ב, השוקולד נצרך בעיקר כמשקה עד שנות השלושים והארבעים של המאה ה-20. עוגות השוקולד כמו שהן היום, לרוב לא היו קיימות.
לפי תיעוד ישן, עוגת השוקולד נולדה בשנת 1765, כשרופא יצרן שוקולד בשם ג'יימס בייקר טחן בטחנה ישנה פולי קקאו בין אבני ריחיים ענקיות כדי להכין סירופ סמיך, הנוזל שהופק היה נשפך לתבניות של עוגות, אבל משם הוא היה הופך למשקה.
בשנת 1828, קואנראד ואן הוטן מהולנד פיתוח שיטת מיצוי מכנית לחילוץ השומן ממשקאות הקקאו, וכתוצאה מכך הופקה חמאת הקקאו ומוצקי קקאו שאותם היה אפשר למכור או כחטיפי שוקולד או כאבקת קקאו. השוקולד הפך ממשקה של עשירים, לחטיף שממנו יכלו ליהנות ההמונים.
תהליך לייצור שוקולד חלק יותר בשם "קונצ'ינג" פותח בשנת 1879 על ידי רודולף לינדט השוויצרי והקל על האפייה עם שוקולד, מכיוון שהוא השתלב בצורה חלקה ומלאה באפיית העוגות. לינדט הוא מייסד חברת השוקולד השוויצרי המובחר לינדט שמייצר שוקולד בשלל סוגים עד היום.
עד סוף המאה ה-19 כמעט, מתכוני השוקולד היו מכוונים בעיקר למשקאות שוקולד, נוכחותם בעוגות הייתה רק במילוי ובזיגוג. בשנת 1886, טבחים אמריקאים החלו להוסיף שוקולד לבלילת העוגה, כדי להכין את עוגות השוקולד הראשונות בארצות הברית.

איך לחגוג את יום עוגת השוקולד?
איזו דרך טובה יותר יש לחגוג את יום עוגת השוקולד חוץ מלהכין עוגת שוקולד טעימה בעצמכם? באינטרנט יש מיליון מתכונים של עוגות שוקולד. למשל אם אתם רוצים עוגת שוקולד מאד מהירה וקלה להכנה תוכלו להיכנס לקישור או עוגת שוקולד פרווה. אם העוגה יוצאת לכם דקה מדי, תוכלו להכין עוד אחת, למרוח קרם ולהכין עוגה בשכבות. את עוגת השוקולד אפשר לצפות בקרם, גנאש שוקולד, קצפת, רוטב שוקולד ולהוסיף סוכריות, תותים ואינסוף אפשרויות לקישוט. לא לשכוח לכבד אחרים ולא לאכול את כל העוגה הטעימה לבד!


בתמונה: עוגת שוקולד עם ציפוי קצפת, שוקולד מומס ותותים

ה-27 בינואר הוא גם יום נשיונל גאוגרפיק וגם יום השואה הבינלאומי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות