יום הולדת למדיח הכלים - 28 בדצמבר

ב-28 בדצמבר בשנת 1886 נרשם הפטנט של האבטיפוס הראשון של מדיח הכלים.
את מדיח הכלים המציאה ג'וזפין קוקורן, אשת חברה אמריקאית עשירה, שהתעצבנה על כך שהמשרתים שלה שוברים כל הזמן את כלי החרסינה היקרים של המשפחה בזמן השטיפה.

לפני מדיח הכלים של קוקורן, היו שני מדיחים שהמציאו גברים, אך הם היו מאד לא מוצלחים ובפועל לא הצליחו בכלל לנקות את הכלים. לכן קוקורן אמרה: "אם אף אחד אחר לא מתכוון להמציא מכונת שטיפת כלים, אעשה זאת בעצמי!".

מדיח הכלים שהמציאה היה מופעל באופן ידני, ומורכב מדוד נחושת שבתוכו גלגל שהסתובב בעזרת מנוע חשמלי. על הגלגל הורכבה רשת ברזל, עם מקום לצלחות, כוסות וסכו"ם. כשהגלגל הסתובב, הותזו על הכלים מים חמים עם סבון מלמעלה, ולאחר מכן מים חמים בלבד.
קוקורן חשפה את מדיח הכלים שלה ביריד העולמי בשנת 1893 ומכרה אותו לחברים, בתי מלון ומסעדות, אבל עקרות בית לא גילו התלהבות מההמצאה שלה והיא לא הצליחה להמריא. בסופו של דבר קוקורן מכרה את החברה שלה לחברת הובארט, ממציאת המותג "Kitchen Aid" הפופולרי. רק בשנות ה-50 החלו מדיחי הכלים להימכר בארה"ב ובשנות ה-70 הם כבר הפכו להיות סטנדרט במשקי הבית האמריקאיים.
קוקורן נפטרה משבץ או מתשישות בשיקגו שבאילינוי, ב- 14 באוגוסט 1913, ונקברה בבית העלמין גלנווד בשליביוויל, אילינוי כשהייתה בת 72. בשנת 2006 היא נכנסה להיכל התהילה הלאומי של הממציאים.
בתמונה: בול שהוצא ברומניה בשנת 2013 עם דמותה של ג'וזפין קוקורן, ממציאת מדיח הכלים



ה-28 בדצמבר הוא גם יום משחקי הקלפים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות