יום עוגת הקרם בוואריה- 27 בנובמבר

אוהבים עוגות עם קרם? אם כן, היום הזה הוא בשבילכם. ה-27 בנובמבר הוא יום עוגת הקרם בוואריה, יום המוקדש להמצאת קרם בוואריה שהפך לאחד הקינוחים הפופולריים ביותר, לצד הטירמיסו והבקלאווה.



ההיסטוריה של פאי קרם הבוואריה
על פי ההערכה, מקורו של קרם הבוואריה הוא במאות ה-17 וה-18, כאשר שפים צרפתים הכינו אותו עבור בית האצולה ויטלסבאך, משפחה גרמנית ששלטה בבוואריה, מדינה בגרמניה, מהמאה ה -12 ועד 1918.
מארי אנטוני קארמה, שף צרפתי שיצר את "האמנות הגבוהה" של הבישול הצרפתי ונחשב לאחד השפים הסלבריטאים הראשונים באירופה, הוא כנראה זה שהמציא את קרם הבוואריה.
קרם הבוואריה עצמו נחשב אז למהפכני מכיוון שתהליך הכנת הקרם הבווארי כלל לשים אותו בכלי אטום. מכיוון שהוא עשוי משמנת כבדה וקצפת, הוא משמש בעיקר כקינוח לצד מחית פירות או רוטב פירות.

עוגות קרם בוואריה הפכו פופולריות במאה ה-20, כאשר תערובות פודינג אינסטנט וקרם עזרו לקדם את תהליך הכנת הקינוחים הללו. מאז, עוגות הקרם בוואריה הובילו ליצירת וריאציות כמו פאי קרם קוקוס ועוגת קרם בוסטון.

מה שהופך את הקרם הבווארי לשונה מעוגות אחרות הוא הטעם העדין והטעים שניתן לשלב עם טעמים רבים אחרים כמו שוקולד, וניל ובננה.

איך לחגוג את יום עוגת קרם הבוואריה?
תוכלו להכין עוגת קרם בוואריה לפי מתכונים שאפשר למצוא ברשת, קלים או מורכבים, עם חלב או פרווה, עם ביצים או בלי. אפשר גם לאכול עוגת קרם בוואריה בבית קפה או לקנות קרם בוואריה בחוץ, לפעמים הוא נמכר בקופסאות פלסטיק בדוכני פלאפל. מה שחשוב הוא שביום זה, תאכלו את קרם הבוואריה המדהים ותהנו מהקינוח שכבש את העולם לפני כמה מאות שנים!




ה-27 בנובמבר הוא גם יום הסיכות והמחטים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות