יום האסטרונומיה- יום שבת הראשון אחרי מולד הירח בסתיו ובאביב

יום האסטרונומיה נחגג פעמיים בשנה, פעם באביב ופעם בסתיו.
באביב מתקיים החג בשבת הקרובה ביותר למולד הירח בין החודשים אפריל ומאי, ואילו בסתיו הוא מתרחש בשבת הקרובה ביותר למולד הירח בין ספטמבר לאוקטובר.



יום האסטרונומיה נוצר בשנת 1973 על ידי דאג ברגר, שהיה אז נשיא האיגוד האסטרונומי של צפון קליפורניה. החג הבלתי רשמי נוצר במטרה לעורר את העניין של הקהל הרחב באסטרונומיה על ידי מתן גישה נוחה לכלים אסטרונומיים כמו טלסקופים. עוד מטרה של היום המיוחד הזה היא מתן אפשרות לציבור לתקשר עם אסטרונומים ומדעני חלל.

לכבוד יום האסטרונומיה, מוזיאונים, מצפי כוכבים, אוניברסיטאות ומועדוני אסטרונומיה ברחבי העולם העמידו טלסקופים נגישים בחללים ציבוריים, כולל בתי ספר, פארקים וקניונים, כדי לאפשר לאנשים לצפות בשמיים במהלך היום והלילה. עוד אירועים לכבוד היום כוללים הרצאות וכנסים, פעילויות במערכת החינוך, תערוכות ותחרויות חיבור.

האסטרונומיה היא מדע עתיק שחוקר גופים שמימיים ותופעות לא ארציות. ככל הנראה האסטרונומיה היא המדע העתיק ביותר. הוא עוסק בחפצים כמו כוכבי לכת, כוכבי שבת, אסטרואידים וכן אירועים כמו ליקויי חמה וממטרי מטאורים.

חקר האסטרונומיה החל להתפתח לפני אלפי שנים עקב הצורך של בני האדם להבין את ההיסטוריה והמדע של כדור הארץ ולהבין את הגורמים לאירועים שמימיים כמו זריחה ושקיעה, מופעי הירח, נטיית מסלול השמש בעונות השנה, מזג האוויר. על פי התופעות האסטרונומיות היו האנשים מחליטים מתי לחרוש ומתי לזרוע.

עד לא מזמן נתפסו האסטרונומיה והאסטרולוגיה כתחומי לימוד קשורים. רק במאה ה -17 הפרידו ביניהם. היום רואים באסטרולוגיה תחום העוסק ברוחניות ולא במדע.

לעמוד הראשי של האגודה הישראלית לאסטרונומיה






מתי יוצא שוב יום האסטרונומיה בשנים הקרובות?

בסתיו של שנת 2021- בתאריך 9 באוקטובר
באביב של שנת 2022- בתאריך 7 במאי
בסתיו של שנת 2022- בתאריך 1 באוקטובר
באביב של שנת 2023- בתאריך 29 באפריל
בסתיו של שנת 2023- בתאריך 22 בספטמבר

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות