יום העצמאות של וייאטנם- 2 בספטמבר

ב-2 בספטמבר 1945 הכריזה וייטנאם על עצמאותה מצרפת ויפן.
איך קורה שמדינה צריכה להכריז על עצמאותה משתי מדינות כל כך שונות?
ובכן, צרפת התיישבה בווייטנאם במאה ה-19 ושמרה על השליטה באזור הודוכינה עד מלחמת העולם השנייה. במהלך אותה מלחמה פלשה יפן לווייטנאם. וייטנאם עברה המון תקופות קשות במיוחד, והמנהיג הו צ'י מין עזר להיאבק בשליטת היפנים בעיר האנוי. לחימה נוספת במהלך מלחמת העולם השנייה ואחריה הביאה לחלוקת וייטנאם, כאשר האנוי ושאר צפון וייטנאם היו קומוניסטיות תחת הנהגת הו צ'י מין, והדרום נשלט על ידי כמה מנהיגים לא מאוד דמוקרטים. והחלוקה הזו הובילה למלחמת וייטנאם הארוכה והמטורפת שבה הייתה מעורבת גם ארצות הברית.
המלחמה הסתיימה לבסוף בשנת 1975 ווייטנאם אוחדה תחת ממשלה קומוניסטית. האומה עברה שורה של רפורמות ותקופה של צמיחה כלכלית רבה, אם כי היא עדיין עומדת בפני כמה בעיות ענקיות.


שמה המלא של וייטנאם הוא הרפובליקה הסוציאליסטית של וייטנאם. המדינה שוכנת בדרום מזרח אסיה, וחולקת גבולות עם סין בצפון, לאוס וקמבודיה במערב, ומפרץ טונקין במזרח ובדרום. עיר הבירה של וייטנאם היא האנוי והמטבע המקומי הוא דונג.

לכבוד יום העצמאות של וייטנאם, הנה עוד כמה עובדות מעניינות עליה:

האופנוע הוא אמצעי התחבורה העיקרי בווייטנאם
יש יותר מ-45 מיליון אופנועים רשומים במדינה, מה שאומר שלכמעט מחצית מהאוכלוסייה יש אופנוע משלה!
הכבישים מלאים באופנועים, שיכולים להפחיד את מי שמנסה לחצות את הכביש. אבל נימוסי התעבורה הווייטנאמיים הם שאתה פשוט הולך, והרכבים יזוזו הצידה.

הו צ'י מין הוא הגיבור הלאומי של וייטנאם
הו צ'י מין הידוע גם בשם "הדוד הגדול הו", הוא אביה המייסד של וייטנאם המודרנית וסמל השחרור לאחר המלחמה. שרידיו חנוטים ושמורים במוזוליאום הו צ'י מין בהאנוי. יש גם עיר על שמו, הו צ'י מין סיטי, שנקראה בעבר סייגון.


התלבושת הווייטנאמית המסורתית נקראת אאו דאי
ה-Ao Dai היא שמלה ארוכה צבעונית מעל למכנסיים שהנשים המקומיות לובשות באירועים מיוחדים, כמו חתונות או חגיגות. בעבר ה-Ao Dai נלבשה על ידי שני המינים, אך בימינו, בעיקר נשים לובשות אותה.
מקור התמונה
עור לבן הוא סטנדרט היופי בווייאטנם
כמו בהרבה מדינות באסיה, התפיסה של צבע עור לבן כטהור ויפה היא משהו שנמצא עמוק בתקני היופי הווייטנאמיים. נשים וגברים מנסים להימנע מהשמש במידת האפשר על מנת להימנע משיזוף. כיום, למוצרי יופי רבים יש גם אפקט הלבנה.

המאכל הלאומי של וייטנאם הוא פו
אם הייתם במסעדה וייטנאמית, בטח נתקלתם במנה ששמה פו. הפו הוא מרק אטריות אורז שנקראות באן פו, ויש בו גם עשבי תיבול, סויה, בשר (בעיקר בקר או עוף). כמעט בכל מסעדה וייטנאמית או דוכן רחוב בוייטנאם תמצאו את המנה המסורתית הזו.

וייטנאם היא יצרנית הקפה הגדולה ביותר בעולם אחרי ברזיל.
הקפה הווייטנאמי טעים, והוא מוגש באופן מסורתי כמו בתמונה. 

התיירות בווייטנאם גדלה בכל שנה
מבחינת תיירות, וייטנאם נמצאת בצל של תאילנד כבר שנים רבות, אבל בעת האחרונה, יותר ויותר אנשים מגלים את היופי והקסם הווייטנאמי. יש בווייטנאם הרבה מקומות יפים, מורשת מעניינת, אדריכלות, תרבות, אוכל טעים, חופי גן עדן ועוד ועוד. 
באנא הילס - אתר בעיר הוי אן שבוייטנאם

ניתן למצוא בוויאטנם כ- 16% ממיני בעלי החיים בעולם
כמה מבעלי החיים הווייטנאמיים המפורסמים ביותר הם עוף הקלאו הבכיר, פילים הודים, דובי שמש, פיגמי לוריס איטי, לטאת כוח המים, תאו מים, פיתונים בורמזים, נמרים, דולפינים ומינים רבים אחרים.

מופעי בובות במים הם אמנות פופולרית 
מופעי בובות מים פופולריים מאוד בקרב תיירים, במיוחד בהאנוי והו צ'י מין סיטי. זוהי אמנות עתיקת יומין בוייטנאם וחלק מהמורשת התרבותית שלה
.
בווייטנאם נמצאת המערה הגדולה ביותר בעולם
מערת האנג סון דונג (Hang Son Doong) היא המערה הטבעית הגדולה ביותר בעולם והיא נמצאת בוייטנאם, בקואנג בין.

על פי הפולקלור הווייטנאמי העתיק, האנשים הווייטנאמים הם צאצאי דרקונים.



ה-2 בספטמבר הוא גם יום הניצחון על יפן וגם יום הקוקוס

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות