יום הרוקח הבינלאומי- 25 בספטמבר

יום הרוקחים העולמי הוא יום שנקבע על ידי התאחדות הרוקחות הבינלאומית (FIP) באיסטנבול שבטורקיה, בשנת 2009.
מטרת היום היא להעלות את המודעות לחשיבותם של הרוקחים ובתי המרקחת לשמירה על הבריאות שלנו.
בכל שנה מכריז הארגון על נושא אחר שבו מתמקדים בפעילויות היום, כמו הרצאות ותערוכות שנערכות למבוגרים וילדים ברחבי העולם.
השנה נושא יום הרוקחים הבינלאומי הוא "תרופות בטוחות ויעילות לכולם". הנושא נועד לקדם את תפקידם המכריע של הרוקחים בהגנת החולים.


"רוקחים משתמשים בידע הרחב והמומחיות הייחודית שלהם כדי להבטיח שאנשים יקבלו את המיטב מהתרופות שלהם. אנו מבטיחים גישה לתרופות ולשימוש המתאים בהן, משפרים את ההיצמדות להוראות הרופא, מתאמים מעברים טיפוליים ועוד ועוד. כיום, יותר מתמיד, רוקחים אחראים להבטיח שכאשר חולה ישתמש בתרופה, הדבר לא יגרום לו נזק" אומר נשיא ה- FIP, דומיניק ג'ורדן.

ישנה חשיבות רבה להשקיע במקצועיות ועדכון הידע של הרוקחים לאור פיתוחים מתקדמים של תעשיית התרופות והמידע הרב באינטראקציות בין תרופות ולשימוש מושכל בתרופות. 
עבודת הרוקחות היא לא רק מכירה של תרופות, אלא גם נתינת שירות מקצועי ואיכותי הכולל תשאול רוקחי, בדיקת המרשמים למניעת טעויות וניפוק התכשירים למטופלים עם הדרכה רוקחית לשיפור ההיענות לטיפול התרופתי.

בישראל מצוין יום הרוקח הבינלאומי היום בפעם הראשונה. במסגרת היום יתקיימו פעילויות שונות בכל בתי החולים, קופות החולים, בתי המרקחת ומשרד הבריאות שבהן יתקיימו כינוסים ויועבר מידע לצוותים הרפואיים ולמטופלים, באמצעות פלקטים, עלוני מידע, סרטונים משעשעים על חיי הרוקח ותרומתו הרבה לאיכות ובטיחות הטיפול התרופתי.

אם אתם רוצים להיות רוקחים, יש 2 בתי ספר בישראל לרוקחות: באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת בן גוריון בנגב, שניהם בפקולטות לרפואה.
לימודי התואר הראשון ברוקחות נמשכים 4 שנים וכוללים התמחות של חצי שנה בבתי מרקחת.



ה-25 בספטמבר הוא גם יום החלומות 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות