יולי ללא פלסטיק- חודש יולי

אנחנו כל כך רגילים להשתמש בכלים חד פעמיים מפלסטיק שאנחנו לא מקדישים מחשבה בכלל למה שהם מעוללים לכדור הארץ. החל מהקש החד פעמי שאיתו אנחנו שותים שתייה קרה ועד לצלחות החד פעמיות שאנחנו זורקים לפח אחרי השימוש בלי לחשוב פעמיים.

לכלים החד פעמיים מפלסטיק לוקח אלף שנים להתכלות. בינתיים הם מזהמים את הקרקע, את מקורות המים ואת האוויר. 
שטחי האשפה הולכים ונגמרים מרוב אשפה שיוצרים בני האדם וכדי לפנות שטחים צריך לשרוף זבל. שריפה של זבל גורמת לפליטת גזים רעילים שתורמים להתחממות הגלובלית, הסכנה הגדולה שמרחפת מעל לראשינו בעתיד הקרוב.

אז נכון שיש בינינו כאלה שרוצים לשמור על הניקיון בבית ושלא יהיו להם כלי אוכל בכיור, אבל כשנקי בבית, מזוהם בכדור הארץ! אין לנו עוד הרבה שנים כדי להציל את כדור הארץ מתהליך ההתחממות שעובר עליו. יש לכם ילדים קטנים? אתם בעצמכם צעירים? כדאי שתקראו את זה:

"מדענים אומרים שתוך 11 שנים, בסביבות שנת 2030, כדור הארץ ייכנס לסחרור שנקרא feedback loop, שרשרת של אירועים שמזינים את עצמם ולא ניתנים יותר לעצירה. 
ההתחממות הגלובלית תמיס את הקרחונים, גובה הים יעלה, ערים שלמות יוצפו ויימחקו. המסת הקרחונים תשחרר כמויות אדירות של גז מתאן לאוויר שיהפוך אותו לרעיל. המתאן הוא גז חממה מזיק עד פי 100 מפחמן דו-חמצני, והוא נפלט היום מתעשיות המזון מהחי.
האוקיינוסים יהפכו לחומציים ורוב החיים בהם ייכחדו. אנחנו נמצאים כבר היום בעיצומה של ההכחדה השישית, עם 200 מינים שנכחדים בכל יום!
אנחנו נראה יותר סופות ענק, יותר שריפות, יותר בצורות חסרות תקדים. יותר ויותר שטחים לא יהיו ראויים למחייה ותהיה הגירה המונית שכבר למעשה התחילה.
את ההשתוללות האקלימית הזאת כבר לא יהיה ניתן לעצור אחרי 2030, כי היא תזין את עצמה.
חוקרים אוסטרלים סבורים שתוך 31 שנים, עד 2050, 90% מאוכלוסיית העולם תיכחד, ועשרת האחוזים הנותרים יחיו רק ליד הקטבים, באיזורים שפעם היו מכוסים קרח. 
אתם בטח חושבים "מישהו כבר בטח ימציא משהו". אז ההערכות האלה מבוססות על כמה המצאות כאלה שטרם הומצאו. האפוקליפסה הזאת מבוססת על אותן המצאות."
[מתוך הנאום של Greta Thunberg בפרלמנט האירופי]
חודש יולי הוא חודש האתגר לחיות ללא פלסטיק. את האתגר יזם ארגון בשם Plastic Free July. המטרה של החודש הזה היא לגרום לאנשים להפסיק להשתמש בפלסטיק ולעבור להשתמש בכלים רב פעמיים, שחוסכים את הזבל והאשפה שמייצר הפלסטיק בעולם ומזיק לו. על ידי עידוד אנשים להיות מודעים יותר לשימוש הפלסטיק שלהם, אנחנו יכולים ליצור עולם נקי לדורות הבאים.
במקום להשתמש בשקיות ניילון, קשיות שתייה, כוסות פלסטיק לשתייה קרה וחמה, סכו"ם חד פעמי ועוד, השתמשו בכלים שלא זורקים לאחר השימוש. 


קשים לשימוש רב פעמי (קישור לקנייה)

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות