יום הג'ירפה הבינלאומי- 21 ביוני

ה-21 ביוני הוא יום לכבודה של החיה הגבוהה ביותר בעולם, זאת שמסתכלת עלינו מלמעלה אבל עדיין נשארת צנועה ועדינה- הג'ירפה!
ה-21 ביוני הוא גם היום הארוך ביותר בשנה בחצי כדור הארץ הצפוני שבו אנחנו חיים, ולכן אין יותר מתאים ממנו לחגוג לג'ירפה הארוכה את היום המיוחד שלה.
השימור וההגנה על חיות הבר כבר מזמן נמצאים על סדר היום שלנו - יצורים יפים כמו ג'ירפות נמצאים בסיכון בסביבתם הטבעית בגלל מספר גורמים, כמו ציד בלתי חוקי והרס של המערכות האקולוגיות ובתי הגידול שלהם.

יום הג'ירף העולמי נוסד על ידי ה- GCF - הקרן לשימור הג'ירף (Giraffe Conservation Foundation) במטרה להעלות את המודעות למצוקת החיה המדהימה שנמצאת במצב סיכון.



על פי ה- GCF, נותרו רק כ 100,000 ג'ירפות בטבע, כלומר הם מתקרבים למצב סיכון גבוה.
לג'ירפות יש ארבעה מינים: הג'ירפה מסאי שחיה בקניה וטנזיה. הג'ירפה המנומרת שחיה בצפון ומרכז אפריקה שמדרום לסהרה, הג'ירף הדרומי שחי בדרומה של אפריקה והג'ירף המרושת שחי בקניה, סומליה ואתיופיה.

ברשימה האדומה של IUCN, האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע, הג'ירפות עברו לאחרונה לרשימת ה'פגיעים להכחדה'- מספרם באפריקה צנח מאוד, בכ-40% רק בשלושת העשורים האחרונים בלבד. לרוע המזל, ג'ירפות נכחדות רשמית ביותר משבע מדינות באפריקה, וזה מדגיש את הצורך להגן עליהן. לרוב, ירידות אלה באוכלוסייה נובעות מהגדלת היישובים האנושיים וכתוצאה מכך אובדן בתי הגידול של הג'ירפות.

הג'ירפה מסאי איבדה מחצית ממספרה בשלושים השנים האחרונות, וכעת נותרו רק כ- 32,000 ג'ירפות בטנזניה ובדרום קניה.

ל- GCF יש כעת עשרות שותפים בכל רחבי העולם, המחויבים לסייע בשימור החיה האצילית הזו. פארקים במדינות המערב מארגנים באופן קבוע פעילויות ומשחקים כדי לחגוג את היום, כולל ציור פנים בסגנון כתמי ג'ירפה. גני חיות רבים גם מספקים למבקרים אפשרות לפגוש את שומרי הג'ירפות המומחים וללמוד יותר על חייהם, גם בשבי וגם בטבע.

יש צורך נואש באירוע כמו יום הג'ירפה העולמי. יצורים אלה, כמו פילים, אריות והיפופוטמים, מהווים השראה לילדים בכל רחבי העולם וגורם מוביל במאמצי השימור. כמעט בלתי אפשרי לדמיין את אפריקה בלי חיות הענק האלה מסתובבות בסוואנה.



הג'ירפות הן צמחוניות וניזונות מעלים
הריון של ג'ירפה נמשך כ-15 חודשים ובסופו נולד עופר אחד



איך לחגוג את יום הג'ירפה העולמי
באתר של GCF יש המון מידע בשבילכם אם אתם מעוניינים לתרום למאמץ להציל את אוכלוסיית הג'ירפות העולמית, ובהחלט כדאי לכם להעיף מבט אם אתם אוהבים את היצורים ארוכי הצוואר.
גני חיות רבים ברחבי העולם משתתפים בגיוס כספים ובשמירה על היום הזה - כך שאם תרצו להיות חלק מזה, תוכלו לקפוץ ולתרום את חלקכם.
מלבד השתתפות באירוע ותרומת כסף, אם אתם יצירתיים, תוכלו לצייר תמונה של ג'ירפה ולשתף אותה ברשתות החברתיות. תוכלו לכתוב מאמרים על הג'ירפות ועל הסכנות הניצבות בפניהן ומה אפשר לעשות כדי לשמור עליהן לדורות הבאים. כל דבר שתוכלו לעשות כדי להעלות את המודעות לכך שקיומה של החיה הנפלאה הזאת הוא לא מובן מאליו ונמצא בסכנה יהיה מעולה בשביל לציין את יום הג'ירפה.

ה-21 ביוני הוא גם יום המוזיקה, יום הסלפי ויום היוגה



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות