יום פופאי המלח- 17 בינואר

אם הייתם ילדים בשנות ה-70 של המאה שעברה, אתם בטח מכירים את פופאי ובטח אמא שלכם הכריחה אתכם לאכול בגללו תרד.
פופאי הוא דמות קומיקס שיצאה לאור לראשונה ב-17 בינואר בשנת 1929, על ידי היוצר אלזי סיגר.
פופאי הוא מלח שנלחם באויבו בלוטו כדי להציל את אהובתו אוליב. כאשר הוא נקלע לצרה הוא פותח פחית שימורים של תרד, אוכל את תוכנה ומקבל כוח אדיר להילחם בו.
בשנות ה-60 של המאה העשרים קיבל פופאי סדרת טלוויזיה משלו. היה לה שיר קליט ומעצבן בשם "אני פופאי המלח" (I'm Popeye the sailor man) שכל הילדים ידעו ואהבו לשיר.

פופאי התחיל את דרכו כדמות קטנה ומשנית בקומיקס של סיגר Thimble Theatre. הדמות שלו צברה פופולריות והמקום שקיבלה בו הלך וגדל עד ששם הקומיקס שונה לפופאי המלח.


אלזי סיגר, יוצר פופאיי, גדל בעיירה צ'סטר במיזורי שבארה"ב. תושבי העיירה טוענים שהדמויות בקומיקס נוצרו בהשראת תושבי העיירה. כיום יש בעיירה מוזיאון פופאי ואוסף פחיות תרד.

דמותה של אוליב אויל, אהובתו של פופאי, מבוססת לטענת תושבי צ'סטר על דמותה של דורה פסקל, אישה רזה וגבוהה במיוחד שהיתה לובשת מטפחת על צווארה. היתה לה חנות שלעתים רחוקות הייתה יוצאת ממנה.


דמותו של פופאיי לטענתם קיבלה את ההשראה מאדם בשם פרנק "רוקי" פיגל, שהיה בעל עין אחת, עישן מקטרת ואהב להיכנס לקטטות בהן היה לרוב מנצח.

סיגר נפטר בגיל 44, בשנת 1938. הוא תרם רבות למוניטין של התרד אך מסתבר שההערכה הרבה לתרד הייתה קצת יותר מדי ממה שמגיע לו. ההתייחסות לתרד כאל מזון מחזק הגיעה בעקבות פרסום מחקר שבו הייתה טעות בהדפסת הנקודה העשרונית בכמות הברזל שהוא מכיל, כך שיוחסה לו כמות גבוהה פי 10 מהכמות האמיתית. למרות שהטעות התגלתה, מקומו המכובד של התרד נשמר ועד היום מייחסים לו תכונות של ירק סופר-על.

בובת פאנקו של פופאי (קישור)
ה-17 בינואר הוא גם יום הרכבל

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות