יום המופנמים- 2 בינואר

האם אתם מופנמים או מוחצנים? האם כשאתם בחברה אתם מעדיפים לשבת בשקט בצד או להראות נוכחות סוערת ולהיות במרכז תשומת הלב? אם האפשרות הראשונה מתאימה לכם יותר, יום המופנם הבינלאומי הוא היום שלכם.
מופנמות-מוחצנות הוא ממד בפסיכולוגיה שמאפיין את האישיות. את הממד הגדיר הפסיכואנליטיקאי קרל יונג והוא נחשב לאחד מהממדים המקובלים ביותר בפסיכולוגיה ומשמש תיאוריות אישיות רבות. 
אדם מופנם הוא אדם שמפנה את האנרגיות שלו כלפי עצמו, לעומת אדם מוחצן שמפנה אותן כלפי החברה. תכונות האדם המופנם הן זהירות, שקט, הרהור ואיפוק. 
הממד מופנמות-מוחצנות הוא מעין ציר שכל אחד יכול למצוא את עצמו עליו. כל אחד נמצא על הציר קרוב יותר לקוטב המופנמות או המוחצנות במידה מסוימת.
אנשים מופנמים מעדיפים לבלות בבית, בקריאת ספרים או צפייה בסרטים או מול המחשב, בעוד שאנשים מוחצנים יעדיפו ללכת למסיבות ולהיות במרכז העניינים.



יום המופנמים נחגג ברחבי העולם על ידי מופנמים רבים מאז שנת 2011. הפסיכולוגית הגרמנית פליסיטס היין (Felicitas Heyne) פרסמה באתר שלה, "ipersonic", קריאה לציון יום מיוחד להיבט המופנמות האנושי שצריך להיות מקובל ומובן בעולם כל כך רועש וססגוני. כתגובה לכך הוקדש יום מיוחד למופנמים על ידי ארגונים שונים שחוגגים אותו מדי שנה ומגייסים כספים, על מנת בין השאר לעזור לאנשים מופנמים להתאושש מחגי סוף השנה ותחילת השנה החדשה ולהיטען מחדש באנרגיה לאחר פגישות כל כך רבות עם אנשים.   
ליום המופנמים יש אתר אינטרנט מיוחד שבו מפורטות הפעילויות למען האנשים המופנמים: Introvertday.com.

יום המופנמים נועד להעלות את המודעות לכך שגם לאנשים שקטים ומופנמים יש תרומה בעולם הזה וגם אם קולם לא נשמע הרבה, יש להם נוכחות מאד חשובה וגדולה. הרבה פעמים הפעילות שלהם היא מאחורי הקלעים והם לא לוקחים לעצמם את התהילה, למרות שמגיע להם. 

איך לחגוג את יום המופנמים?
הבילוי המתאים ביותר ליום המופנמים הוא בילוי שקט וביתי כמו קריאת ספר, לימוד עצמי, עיסוק בתחביב יצירתי, שינה ועוד. קחו את הזמן ללמוד על תכונת המופנמות ולדעת שאתם לא לבד ושגם להיות מופנם זה בסדר. אחרי הכל, יש לזה גם יתרונות: מי כמוכם יודע שאפשר ליהנות גם מלהיות לבד ושלא צריך תשומת לב ומחמאות מאחרים כדי להרגיש טוב עם עצמכם. 



ה-2 בינואר הוא גם יום המדע הבדיוני וגם יום מאמן הכושר האישי

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות