יום המדע הבדיוני- 2 בינואר

יום המד"ב נחגג באופן לא רשמי על ידי חובבי מדע בדיוני רבים בארצות הברית ב -2 בינואר. התאריך נבחר (לא ידוע על ידי מי ומתי) בגלל שזהו יום הולדתו של סופר המדע הבדיוני המפורסם אייזק אסימוב


אייזק אסימוב נולד ב-2 בינואר 1920 למשפחה יהודית בגבול שבין רוסיה לבלרוסיה, ובגיל 3 היגר עם משפחתו לארה"ב. הוא אחראי לכמה יצירות ספרותיות נהדרות כמו "שקיעה", "אני, רובוט", "השמש העירומה", "בטרם המוסד" ועוד.
יום המד"ב הוא אמנם לא חג רשמי מכל סוג שהוא (במובן זה שהוא לא מוכר או הוכרז על ידי ממשלה או ארגון) אבל הוא כן מצוין במידה מסוימת בטלוויזיה, בערוץ הולמרק למשל.
אם אתם רוצים לציין את יום המדע הבדיוני, בלו אותו בקריאה של ספר או סרט מדע בדיוני טוב.


רשימה חלקית מומלצת:

ספרים של פיליפ ק. דיק או קורט וונגוט, מרתון סרטים של סטנלי קובריק, "2001: אודיסאה בחלל", רידלי סקוט, "הנוסע השמיני",  או גארת' ג'נינגס "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה".

בסרט "הנוסע השמיני" תראו את אחד מהקטעים המפורסמים ביותר של קולנוע אימת המדע הבדיוני של כל הזמנים, בקטע על איך ש"בחלל, אף אחד לא יכול לשמוע אותך צורח" ואיך מפגש קרוב מהסוג השלישי הופך לסיוט בסגנון מלתעות כאשר חייזר פולש לחללית. "המדריך לטרמפיסט לגלקסיה" הוא סרט מדע בדיוני קומי שמבוסס על ספרו של דאגלס אדמס, על מה שקורה שניות בלבד לפני שכדור הארץ נהרס על ידי צוות בנייה זר, וארתור דנט וחברו פורד פרפקט, ניצלים כשהם עולים לחללית "ליבת הזהב" כטרמפסיטים בגלקסיה. 



אם אתם אוהבים מדע בדיוני, זה היום לחגוג את אהבתכם. אם לא, זה היום להכיר.




ה-2 בינואר הוא גם יום מאמן הכושר האישי וגם יום המופנמים

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות